بهره برداري از ۱۵ طرح صنعتي و پروژه زيرساختي با اعتبار ۶۵۵ ميليارد ريال درهرمزگان

امیری زاد بهره برداري از ۱۵ طرح صنعتي و پروژه زيرساختي با اعتبار ۶۵۵ ميليارد ريال همزمان با هفته دولت در هرمزگان خبر داد و گفت: چهار ناحيه صنعتي جديد نیز طی سال جاري در این استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « سيد امير اميري زاد » در نشست خبري مشترك با سازمان صمت هرمزگان تصريح كرد: همزمان با فرا رسيدن هفته دولت 15 طرح صنعتي و پروژه زيرساختي با اعتباري بالغ بر 655 ميليارد ريال در سطح شهركها و نواحي صنعتي به بهره برداري مي رسد.


 

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي هرمزگان در ادامه تشريح كرد: 7 طرح صنعتي با اعتبار 283 ميليارد ريال و 8 پروژه زيرساختي با اعتبار 372 ميليارد ريال در هفته دولت به بهره برداري مي رسند.

 

رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي هرمزگان با بيان اينكه در سال جاري احداث 4 ناحيه صنعتي جديد به پايان مي رسد گفت:  ناحيه صنعتي بشاگرد، ناحيه صنعتي گروك، ناحيه صنعتي بندرلنگه و ناحيه صنعتي جناح تا پايان سال به جمع ساير نواحي و شهركهاي صنعتي استان مي‌پيوندند.

 

وي با اشاره به پيگيري هاي شركت شهركهاي صنعتي هرمزگان و همكاري دستگاه هاي ذيربط همچون صمت هرمزگان جهت بازگشت واحدهاي راكد به چرخه توليد گفت:  درسال گذشته با پيگيري هاي انجام شده 40 واحد راكد مجدد به چرخه توليد برگشتند و اشتغالي بالغ بر 532 نفر احيا شد. 

 

اميري زاد اضافه كرد:‌ امسال نيز برنامه ريزي شده است 45 واحد توليدي تا پايان سال به چرخه توليد برگردند و از ابتداي سال تاكنون 10 واحد به چرخه توليد بارگشتند.

 

وي با بيان اينكه از ابتداي تاسيس اين شركت 1239 فقره قرارداد صنعتي با سرمايه گذاران منعقد شده است تشريح كرد: از اين تعداد 542 طرح با اشتغال 7000 نفر به بهره برداري رسيده است.

 

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي هرمزگان ادامه داد: مابقي واحدهاي توليدي در مرحله ساخت و ساز هستند كه با بهره برداري از آنها براي 21 هزار نفر شغل ايجاد مي شود.

 

وي با اشاره به برنامه هاي نرم افزاري و حمايتي از واحدهاي توليدي مستقر در شهركها و نواحي صنعتي هرمزگان گفت: در دو سال اخير 174 دوره آموزشي برگزار شده است و امسال نيز برگزاري 75 دوره آموزشي در دستور كار قرار دارد؛ از ابتداي سال تاكنون نيز 25 دوره آموزشي برگزار شده است.

 

اميري زاد اظهار كرد: پيش بيني مي شود در سال جاري 1800 نفر در دوره آموزشي مورد حمايت شركت شهركهاي صنعتي حضور يابند.

 

وي در پايان گفت: توسعه خوشه حصير بافي و احداث نمايشگاه دائمي محصولات صنايع كوچك استان هم از جمله ساير اقدامات شركت شهركهاي صنعتي استان مي باشد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1207331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha