پیشرفت ۷۶ درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی

جهانشاهی گفت: سال گذشته ۲۶ پروژه اقتصاد مقاومتی را در استان آغاز کردیم که در مجموع پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی دارند.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید جهانشاهی» عصر امروز (۲۹ مرداد) در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: همه ساله پروژه های مهم  دستگاه‌های اجرایی استان احصا می‌شود و به سازمان برنامه و بودجه ارسال و بعد از پایش به استان ابلاغ می‌شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۲۶ پروژه اقتصاد مقاومتی در دستگاه  های اجرایی استان آغاز شده است، افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان ۶۷ درصد است.

 

وی با اشاره به اینکه اعتبارات این پروژه‌ها در سه بخش ملی، استانی و خیرین تقسیم‌بندی شده است، تصریح کرد: اعتبار مصوب ملی ۱۸۹ میلیارد تومان است که ۷۶ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 

جهانشاهی ادامه داد: اعتبار مصوب استانی نیز ۷۶ میلیارد تومان است که ۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده و چون پروژه‌ها بروز شده ۸۶ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل نیاز است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی عنوان کرد: از ۱۰.۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب بخش خیرین تاکنون بیش از ۱۰۰ درصد هزینه شده است اما برای تکمیل پروژه‌ها ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دیگر نیاز است.

 

وی بیان کرد: از مجموع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در استان ۱۴ پروژه از محل منابع ملی، ۲۲ پروژه از محل منابع استانی و چهار پروژه توسط خیرین تامین اعتبار شده است.

 

جهانشاهی با اشاره به اینکه برای تعریف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۱ باید ابتدا پروژه‌های سال قبل تکمیل و به بهره‌برداری برسد، گفت: برای سال جاری ۵۸ پروژه در قالب ۱۶ دستگاه اجرایی استان دسته‌بندی و تعریف شده است.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1207342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha