صنایع دستی جایگزین مناسبی برای صادرات غیرنفتی است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: صنایع دستی جایگزین مناسبی برای صادرات غیرنفتی است و با هدف گذاری و برنامه ریزی مناسب می توان فرهنگ و هنر ایرانی را از این طریق به جهانیان معرفی کرد.

احمد دانائی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان گفت: صنایع دستی جایگزین مناسبی برای صادرات غیرنفتی است و با هدف گذاری و برنامه ریزی مناسب می توان فرهنگ و هنر ایرانی را از این طریق به جهانیان معرفی کرد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی را یکی از اولویت‌های این اداره دانست و افزود: بازارچه های محلی که در محله های تاریخی متروکه شده اند، بهترین فرصت برای احیای هنرهای سنتی منسوخ و از یادرفته است.



دانائی نیا افزود: امیدواریم اداره اوقاف و امور خیریه کاشان شرایط واگذاری مغازه های متروک محله های تاریخی را برای این منظور فراهم کند تا ضمن ارتقای شأن محله ها، کسب و کارهای سنتی نیز در این محله ها رونق بیشتری بگیرد.



دانشیار گروه معماری دانشگاه کاشان وجود بازار کاشان را فرصت مغتنمی برشمرد و تصریح کرد: بازار کاشان یکی از بهترین مکان های تولید و عرضه محصولات صنایع دستی است و با توجه به حضور گردشگران داخلی و خارجی در این بازار می تواند معرف خوبی برای صنایع دستی کاشان باشد.



دانائی نیا ادامه داد: امیدواریم با مصوباتی که در کارگروه صنایع دستی میراث فرهنگی منعکس شده، با همکاری ستاد بازآفرینی شهری و شهرداری کاشان، مرمت بخشی از بازار به عنوان نمونه آغاز شود و با احیای سراها، تیمچه ها و راسته ها همچون گذشته، حرف سنتی فعال شود.


دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان کاشان با تاکید بر بازدیدهای هفتگی خود از روستاها اذعان داشت: در بازدید از روستاها و در جلسات با دهیاران بر تقویت صنایع دستی روستاها تاکید کرده ایم و امیدواریم با حمایت همه جانبه، موانع تولید صنایع دستی روستایی برطرف شود.

کد خبر 1207585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha