۱۰ واحد گلخانه در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می رسد

سرپرست شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌جنوبی از افتتاح ۱۰ واحد گلخانه در سطح استان با هزینه کرد ۱۵ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «رضا دره‌کی» امروز(۳۰ مرداد) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یکساله اخیر ۲۶ واحد گلخانه ای در سطح ۶.۵ هکتار به بهره برداری رسیده است و هزار و ۴۵۰ تن به تولیدات گلخانه ای استان اضافه خواهد شد.

 

سرپرست شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه برای احداث این واحدهای گلخانه ای ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، افزود: در راستای تکمیل زیرساخت های شهرک گلخانه ای شهرستان سربیشه از سال قبل عملیات اجرایی ۳.۵ کیلومتر خط انتقال گاز به مجتمع سربیشه و ۱۹ هکتار شبکه داخلی شروع و تکمیل شد و امسال در پروژه های افتتاحی هفته دولت قرار دارد.

 

وی بیان کرد: برای گازرسانی به مجتمع گلخانه ای سربیشه سه میلیارد ۴۳۶ میلیون تومان هزینه شده است.

 

دره‌کی با اشاره به اتمام اجرای شبکه داخلی گاز مجتمع گلخانه ای شهرستان نهبندان با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، تصریح کرد: زیرساخت مجتمع های جدید گلخانه ای نیز از دو سال قبل آغاز شده است و پیمانکاران در حال فعالیت هستند که تاکنون بخشی از عملیات زیرساخت های شامل تسطیح معابر و شبکه هدایت آب های سطحی در مجتمع نهبندان در فاز دو سطح ۳۰ هکتار، مجتمع آیسک در سطح ۴۰ هکتار و مجتمع ماژان در سطح ۳۰.۵ هکتار انجام شده است.

 

سرپرست شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان‌ جنوبی از افتتاح ۱۰ واحد گلخانه در سطح ۲.۵ هکتار با هزینه کرد ۱۵ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد و افزود: با بهره برداری از این واحدها تولید محصولات گلخانه به میزان ۵۷۵ تن افزایش می یابد.

 

کد خبر 1207683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha