راه اندازی طرح مدرسه آنلاین آموزش قرآن و  زبان عربی در الجزایر

الجزایر طرح مدرسه آنلاین آموزش احکام قرآن و زبان عربی را برای دانش آموزان الجزایری مقیم خارج از این کشور راه اندازی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المساء، حوریه سهیلی، مدیر دارالجزایر در اسپانیا در گفتگو با المساء گفت: طرح مدرسه ای برای آموزش احکام قرآن کریم و زبان عربی از طریق اینترنت راه اندازی شده است تا به جامعه الجزایری در خارج از این کشور سود برساند.

در همین حال، وزارت امور خارجه با این طرح موافقت کرده است و آمادگی خود را برای حمایت از آن با هماهنگی بخش های مربوطه و در رأس آن وزارت پرورش ملی  اعلام کرد.

 

سهیلی افزود: این طرح با همکاری «فارس رحمانی» نماینده اقلیت الجزایری در منطقه چهارم طراحی شده است. رحمانی وعده داده است که تمام تلاش خود را برای موفقیت این طرح به کار می گیرد تا برای فرزندان الجزایری خارج از این کشور انجام شود.

وی ادامه داد: هدف این طرح جدید، حفظ مولفه های ملت مسلمان الجزایر با آموزش قرآن کریم و زبان عربی است تا نسل های جوان به هویت و شخصیت خود گره بخورند و در برابر همه نوع اشکال نابودی و به حاشیه رانده شدن در کشورهای خارجی که ساکن آن هستند، محافظت شوند.

 

طرح مدرسه آنلاین امکان پیگیری دروس زبان عربی از طریق هر پایگاه اینترنتی در سراسر چهان می دهد. یک گروه متخصص این برنامه ها را برای پاسخ به درخواست والدینی که مشتاق به آموزش آموزه های دین اسلام به فرزندان شان هستند، ایجاد کردند.

وی افزود: تعدادی از آنها به دلیل کمبود مدرسه یا مسجد در مناطقی که زندگی می کنند، به ویژه کسانی که در مناطق دور از شهر و مراکز پرجمعیت زندگی می کنند، نمی توانند این کار را انجام دهند. اما تعداد کمی باقی می مانند که این تقاضا را برآورده نمی کنند. این ابتکار با هدف تقویت روحیه ملی در میان الجزایری های مقیم خارج و تقویت ارتباط شان با وطن انجام گرفته است.

 

در همین حال، فارس رحمانی، گفت: این طرح به وزارت امور خارجه ارایه شد که موافقت آن انجام گرفت، زیرا برای اقلیت الجزایر مقیم خارج مهم است و نیازهای گروه بسیاری از آنها برآورده می شود.

کد خبر 1208042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha