دقت در انتشار خبر نباید فدای سرعت شود

مهدی پور گفت: خبر بایستی به گونه ای منتشر شود که به درستی و با اشرافیت کامل بر موضوع بیان شده باشد و با سرعت  و دقت به مخاطبان ارائه شود  و در این راه نباید سرعت خبر فدای دقت و  صحت آن شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، «منوچهر مهدی پور» در آیین تجلیل از خبرنگاران که عصر امروز (دوشنبه، ۳۱ مرداد) در دفتر شهردار برگزار شد، نقش خبرنگاران را در پیشبرد اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی و روشن کردن اذهان عمومی بی بدیل دانست و گفت: تلاش خبرنگار در راستای اطلاع رسانی به موقع و رساندن پیام مردم به مسئولان می تواند مصداق امر به معروف و نهی از منکر باشد.

شهردار کومله ضمن تسلیت ایام سوگواری و تاخیر جلسه تجلیل به جهت مصادف بودن روز خبرنگار با ایام عاشورا دانست و تصریح کرد: اصحاب رسانه چشم بیمار جامعه و بازوی توانای مسئولان و رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری امین مردم هستند.

مهدی پور، اصول اخلاقی و حرفه ای خبرنگاری را از اصول مهم این حرفه دانست و خاطرنشان کرد: خبر بایستی به گونه ای منتشر شود که به درستی و با اشرافیت کامل بر موضوع بیان شده باشد و با سرعت  و دقت به مخاطبان ارائه شود  و در این راه نباید سرعت خبر فدای دقت و صحت آن شود.

وی با بیان اینکه خبرنگار با عشق و علاقه در این عرصه قلم‌می زند و بعضا  مشکلاتی همچون بیمه، مسکن، معیشت و ... مانع فعالیت این خبرنگاران پرتلاش نمی شود، اذعان کرد: سرعت در کار  و حضور در صحنه از جمله ویژگی های خبرنگاران است و باید انتقادات منصفانه داشته باشند و مدیران نیز نباید از این انتقادها ناراحت باشند و بنده تمام انتقادات را با جان و دل پذیرا هستم.

مهدی پور  همدلی، هماهنگی و وفاق بین اعضای شورا و شهرداری را مایه مباهات دانست و خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال ۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

شهردار کومله گفت: امسال بودجه شهرداری ۲۷ میلیارد تومان تعیین و ۶۵ درصد این بودجه تاکنون جذب شده است و تلاش می شود بودجه سال آینده با نگاه بهتر به مسائل عمرانی دیده شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران با اهدای شاخه گل و لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 1208158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha