ابتهاج، دماوند دیگر گیلان/ویژه برنامه  سایه در فضای مجازی حوزه هنری گیلان برگزار شد

پرحلم از برگزاری ویژه برنامه ای به مناسبت ارتحال هوشنگ ابتهاج در فضای مجازی خبر داد و گفت: این ویژه برنامه زنده از شب دوم در گذشت ایشان به مدت پنج شب، از صفحه مجازی حوزه هنری گیلان برگزار شد.

«محمد پرحلم» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه شادروان «هوشنگ ابتهاج» مانند نامش بزرگ بود و با سایه اش مانند دژی محکم از شعر فارسی حفاظت می کرد، از برگزاری ویژه برنامه ای به مناسبت ارتحال این استاد فقید در فضای مجازی خبر داد و افزود:  این ویژه برنامه زنده از شب دوم در گذشت ایشان به مدت پنج شب، از صفحه مجازی حوزه هنری با عناون «درنگی در زندگی» و «آثار استاد امیرهوشنگ ابتهاج» برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری گیلان با بیان اینکه در این برنامه که با اجرای «علی پورحسن» شاعر و کارشناس فرهنگی برگزار شد، گفت: در شب اول، استاد «م. موید» شعری را به هوشنگ ابتهاج تقدیم کرد و ضمن برشمردن ویژگی‌های شعری ایشان او را دماوند دیگر گیلان معرفی کرد.

وی ادامه داد: همچنین «حامد پورشعبان» و «محمداسماعیل حبیبی» نیز در مورد این شاعر بزرگ برای مخاطبان سخن گفتند.

پرحلم با اشاره به برنامه شب دوم بیان کرد: «ناصر وحدتی» خواننده و پژوهشگر پیرامون آثار موسیقایی زنده یاد سایه سخن گفت و سپس «مهدی کاسی» فعال فرهنگی به بررسی بخشی از اشعار سایه و زندگی این شاعر پرداخت.

وی افزود: در شب سوم «مصطفی محدثی خراسانی» از شاعران به نام کشور از شخصیت شعری ابتهاج گفت و همچنین «محمود رنجبر» رئیس پژوهشکده گیلان شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان نیز طی دو جلسه روایت‌‎شناسی اشعار سایه و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی مرتبط با این شخصیت ادبی را برای حاضران تبیین کرد.

پرحلم تصریح کرد: در شب پنجم هم «رضا علیزاده» عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان پیرامون جامعه‌شناسی شخصیت و اشعار ابتهاج و دلایل محبوبیت ایشان در بین مردم ایران مطالبی را بیان نمود.

کد خبر 1208170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha