کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت خود برای حضور و جذب جوانان در مسجد استفاده کنند

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت مساجد در کشور گفت: از مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد می خواهیم از تمام ظرفیت خود برای حضور و جذب جوانان در مساجد استفاده کنند.

محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر پررنگ نقش مساجد در کشور گفت: همان طور که خداوند در قرآن کریم می فرماید «رو به سوی مساجد کنید» از این تعبیر می توان استفاده کرد و گفت باید تمامی مسلمانان در امورات شان چه زندگی شخصی و چه زندگی اجتماعی شان به مسجد مراجعه کنند و مسجد محلی برای طرح مسایل و مشکلات شان باشد.

 

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس محلی برای آموزش در عرصه های تربیتی، مسایل خانواده، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشد و حتی برخی از فضاهایی که به مسجد ملحق می شوند، باید از آنها به عنوان فضایی برای اشتغال و فعالیت های اقتصادی استفاده کرد.

 

وی تصریح کرد: برخی از علما معتقدند که در مجلس نباید  امورات ورزشی انجام شود اما ما معتقدیم در فضاهای ملحق به مسجد حتی می توان برای جذب جوانان و تربیت آنها مسایل ورزشی را پی گیری کرد و از این فضاها در این راستا استفاده کرد.

 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت نهادهای مختلف در مسجد گفت: در حال حاضر بسیج، هیئت امنا، کانون های فرهنگی و هنری در مساجد مشغول فعالیت هستند و عمدتا با هم همکاری های خوبی دارند. مجموعه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و هنری آنها در مساجد قابل تقدیر است.

 

نقدعلی تاکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ظرفیت قابل توجه ای برای جذب و حضور جوانان در مساجد دارند و این کانون ها نقش تاثیرگذاری در شکل گیری جریانات فرهنگی و اجتماعی در مساجد دارند که باید در این راستا مورد حمایت قرار گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما از مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد می خواهیم که در راستای فعالیت های فرهنگی، هنری و حتی اجتماعی پررنگ تر از قبل ظاهر شوند و برای حضور جوانان در مساجد از تمامی امکانات و ظرفیت های خود استفاده کنند.

 

کد خبر 1208733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha