برای ارتباط با مدیران رسانه ها تلاش می کنیم

احمدوند گفت: از سمت معاونت فرهنگی فشاری برای حذف یا جا به جایی عکس، خبر و توییت در رسانه ها وجود نداشته و ندارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، یاسر احمدوند امروز در نشستی صمیمانه با خبرنگاران که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: این برنامه نشست خبری نیست. از ابتدایی که در معاونت فرهنگی آمدم، قصد داشتم با همکاران رسانه ای که در حوزه کتاب فعالیت می کنند، جلساتی داشته باشیم. در نظر دارم از شما خبرنگاران حوزه کتاب به عنوان کارشناسان این حوزه راهنمایی بخواهم و از نظرات تان استفاده کنیم. نقطه نظرات شما به من و همکارانم کمک می کند.

 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: سعی ما در مدتی که در خدمت شام بودیم این بود که رابطه خوبی با رسانه ها داشته باشیم و به صورت حضوری و تلفنی پاسخگوی شما باشیم. امیدوارم در آینده ارتباط ما خوب تر شود و گسترش پیدا کند. آقای رمضانی نیز تلاش کردند که ارتباط موثری بین موسسه خانه کتاب و رسانه ها وجود داشته باشد.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد طرح راه اندازی فروش مجازی کتاب و اینکه آیا این طرح شبیه آمازون خواهد بود، خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی فروشگاه کتاب راه اندازی نخواهد کرد. ما جزییات این طرح را بعدا در نشستی جداگانه توضیح می دهیم، ما به دنبال تصدی گری نیستیم.

 

احمدوند در پاسخ به صحبت خبرنگاری مبنی بر اینکه مسئولان وزارت فرهنگ سعه صدر را بالا ببرند و به خاطر یک توییت خبرنگار به او و رسانه اش تذکر ندهند، گفت: از سمت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فشاری برای جا به جایی و حذف توییت، عکس و خبر در رسانه ها وجود نداشته و ندارد. اگر در موردی اطلاعات جدید وجود داشته باشد، طبیعی است که باید اصلاح شود و ما خواهش می کنیم که آن مورد را اصلاح کنند.

 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: خانم نویسنده ای در بی بی سی گفته بود به کتاب من به خاطر اسم آبان مجوز نمی دهند. دیدیم این طور نیست، تنها به ایشان گفته بودند که کتاب اش در حوزه بزرگسال است؛ حتی با ناشر کتاب این خانم صحبت کردیم و ناشر گفت کسی به من نگفته که این کتاب مجوز نمی گیرد؛ سرانجام به نویسنده گفتیم چه کسی به تو گفته که کتاب ات مجوز نمی گیرد. او گفت فردی از طرف ناشر این را به من گفته است. با آن فرد تماس گرفتیم و آن فرد گفت من فقط برداشت خودم را به آن خانم گفتم؛ بدین ترتیب کل مسئله یک سوء تفاهم بوده است. گاهی یک توییت با اطلاعات نادرست آسیب زا است و آن اطلاعات باعث تصحیح شود اما اینکه من خوشم نیاید دلیل بر تذکر نیست، مگر اینکه اطلاع غلطی وجود داشته باشد و ما بخواهیم که تصحیح شود.

 

احمدوند در مورد برخی از تخلفات در حوزه نشر اظهار داشت: در هیئت تخلفات گفتم که پی گیری کنم تا ناشران، مترجمان و نویسندگانی که حقوق شان تضییع شده، شکایت شان به پرونده تبدیل شود و به آنها رسیدگی شود. هیئت تخلفات که در حوزه کتاب تشکیل می شود باید پی گیر شود. معاونت فرهنگی باید مراقبت کند که حق و حقوقی از مترجمان، نویسندگان و ناشران ضایع نشود.

 

وی خاطرنشان کرد: حتما من و همکارانم باید تلاش کنیم تا سعه صدرمان زیاد شود و شما خبرنگاران نیز باید قبول کنید که همیشه و هر زمان نمی شود در دسترس بود اما باید دسترسی را بیشتر کرد. می دانم خبرنگاران نیز مشکلاتی در حوزه معیشتی دارند و باید تلاش کنیم و با مدیران رسانه ها ارتباط بگیریم تا حمایت های لازم از خبرنگاران صورت گیرد. رویکرد معاونت مطبوعاتی این است که در جهت رفع مشکلات خبرنگاران تلاش کند. هر کاری لازم باشد حاضریم برای خبرنگاران انجام دهیم.

 

احمدوند در مورد تشکیل انجمن روزنامه نگاران کتاب بیان کرد: بهتر است ما در این زمینه دخالتی نکنیم و اگر کمکی از ما بر می آید، دریغ نخواهیم کرد. خبرنگاران کتاب درخواست های خود را بدهند که ما کمک کنیم و کارها تسریع شود. پیشنهاد می کنم خود دوستان خبرنگار حوزه کتاب این انجمن را راه اندازی کنند و بنده هم هر کمکی باشد به آنها می کنم.

 

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد ناشران کپی کار یادآور شد: ناشران، نویسندگان و مترجمان باید برای دریافت حقوق خود و دفاع از آن پیشتاز باشند اما گاهی تلاش خبرنگاران برای دفاع از حق و حقوق نویسنده و ناشر بیشتر از خود آنهاست. اگر چندین ناشر و نویسنده و مترجم پی گیری کنند به هر حال نتیجه حاصل می شود، شما خبرنگاران باید آنها را برای دریافت و پی گیری حق و حقوق خود ترغیب کنید. اگر نویسنده ای یا مترجمی ادعا کند که فلان کتاب کپی کتاب من است، مسلما پی گیری می شود.

کد خبر 1208849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha