کمک‌های مومنانه ذخیره‌های آخرت هستند

حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: کمک به هم نوع و باز کردن گره مشکل مسلمان ولو کوچک نزد خداوند محترم و اجر و پاداش الهی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» امروز در چهاردهمین مرحله تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه در مسجد مسلم بن عوسجه به مناسبت روز جهانی مساجد، با بیان حدیثی از امام هادی (ع) اظهار کرد: دنیا به مانند بازاری است که عده‌ای در آن سود می‌برند و عده‌ای خسارت و زیان می‌بینند؛ در این کلام مقصود امام سود و زیان آخرتی است نه دنیوی.

 

امام جمعه دزفول افزود: یکی از اسامی روز قیامت یوم التغابن است که در آن روز همگی مغبون هستند، مؤمنین از اینکه چرا عمل صالح بیشتری انجام نداده‌اند و کفار از اینکه چرا ایمان نیاورده‌اند، ولی ندا می‌آید که روز عمل به پایان رسیده و امروز روز حساب و کتاب است.

 

وی تصریح کرد: کمک‌های مؤمنانه ذخیره آخرت و همان سودی است که امام هادی‌(ع) می‌فرمایند و مقام معظم رهبری نیز همواره بر کمک‌های مؤمنانه تأکید داشته و دارند.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد: با کمک‌های هرچند کوچک، خانواده‌های نیازمند خوشنود شده و گویی خدا خوشنود شده که بسیار مهم و سرمایه انسان است و موجب نزول اسباب خیر و برکت و رحمت خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: مهربانی بندگان نسبت به هم و احساس مسئولیت افراد باارزش و ثواب عبادت و یا بالاتر از آن دارد.

 

امام جمعه دزفول ضمن تأکید بر اینکه خداوند به مؤمنین و محسنین اجر بی حساب می‌دهد یاد آور شد: نباید فرصت را از دست داد، کمک به هم نوع و باز کردن گره مشکل مسلمان ولو کوچک نزد خداوند محترم و مقبول است و اجر و پاداش الهی را به دنبال دارد.

 

کد خبر 1208916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha