باید با جذب سرمایه‌گذار جایگاه گلستان ارتقا یابد

زنگانه گفت: باید تلاش شود با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و حمایت از آنها جایگاه استان ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» امروز (شنبه ۵ شهریور) در مراسم افتتاح دو پروژه تولیدی شهرستان گنبدکاووس گفت: در حال حاضر درآمد تولید ناخالص گلستان، ۵۶ هزار میلیارد تومان است که در سند چشم انداز ۱۴۰۴ باید به ١١٢ هزار میلیارد تومان برسد.

 

استاندار گلستان افزود: برای افزایش درآمد سرانه در استان باید برای تولید ثروت و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و کارآفرینان اقدام کرد.

 

وی با اشاره به شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گلستان، گفت: اطلاعات این بخش و زمان بازگشت سرمایه از طریق سامانه‌ طراحی شده، در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

 

زنگانه ادامه داد: به منظور تسهیل در سرمایه‌گذاری در این زمینه، ۸۰ درصد مسیر کسب مجوزها بدون نام انجام و در اختیار سرمایه‌گذاران واجد شرایط قرار می گیرد تا شرایط برای سرمایه گذار فراهم شود و بدون دغدغه کسب مجوزها و فرایند طولانی استعلام‌های اداری، در کوتاهترین زمان فعالیت خود را انجام دهند.

 

وی اظهارداشت: گلستان جزو ۱۰ استان برتر کشور از حیث مواهب الهی است اما از حیث تولید ناخالص و درآمد سرانه در بین استان‌های کشور از آخر استان چهارم است.

 

استاندار گلستان تاکید کرد: باید تلاش شود با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و حمایت از آنها جایگاه استان ارتقا یابد.

کد خبر 1209883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha