برترین های کنکور در کانون فرهنگی و هنری سید احمد خمینی زنجان تجلیل شدند

طی مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان، هشت تن از اعضای کانون سید احمد خمینی مسجد قائم آل محمد(عج) که موفق به کسب رتبه های برتر در کنکور شده بودند، تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این مراسم یکی از کارکردهای اصلی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را نخبه پروری خواند و گفت: نخبگانی که در دامن مساجد پرورش پیدا می کنند بعد از حضور در دانشگاه ها و کسب مدارج علمی نباید مساجد را فراموش کنند.

 

امراله حسنی ادامه داد: نخبگان مسجد نباید به موفقیت های دنیوی بسنده کنند بلکه باید دوباره به بستر مساجد بازگردند و با پرورش نخبگانی همچون خود به جامعه خدمت معنوی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه خدمت در مسجد توفیق است، گفت: در آیه «إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَی الزَّکَاةَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَی أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ» آمده است؛ مساجد خدا را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز بازپسین ایمان آورده و نماز برپا داشته و زکات داده و جز از خدا نترسیده‏‌اند پس امید است که اینان از راه‏یافتگان باشند.

 

امراله حسنی با بیان اینکه عمران و آبادانی مساجد را می توان از دو منظر مورد بررسی قرار داد، گفت: از منظر نخست می توان به آبادانی ظاهری، ساخت و مرمت مساجد اشاره کرد و از منظر دوم می توان با احیاء و ارتقاء کارکردهای مسجد به آبادانی معنوی مسجد کمک کرد. همچنین یکی از کارکردهای معنوی مسجد تربیت نیروهای متعهد است.

 

در پایان این مراسم از هشت نفر از اعضای کانون فرهنگی و هنری سید احمد خمینی مسجد قائم آل محمد(عج)که در رشته های علوم تجربی، علوم انسانی و ریاضی موفق به کسب رتبه های برتر شده بودند، تجلیل شد.

کد خبر 1210355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha