از تکریم خانواده شهدا تا میزبانی مساجد از مدیران و مسئولان

خانواده شهید «رضا علیزاده» در روستای کرف شهرستان جاجرم، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و نیز همراهی مدیر ستاد فهما این استان، در قالب طرح سه شنبه های تکریم تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با همراهی حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، همزمان با هفته دولت به دیدار خانواده شهید گلگون کفن «رضا علیزاده» در شهرستان جاجرم  رفتند و مقام والای آن شهید را ارج نهادند.

 

وی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، این دیدار را با هدف  تکریم خانواده معظم شهدا و پاسداشت یاد و نام شهدای گرانقدر و زنده نگهداشتن خاطره آن مردان نیک اعلام کرد.

 

صادقی افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی  زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و لذا همه ما وظیه داریم تمام تلاش خود را در این راه بکار گیریم.

 

شهید «رضا علیزاده» فرزند بابا محمد از شهدای روستای کرف شهرستان جاجرم است که نیروی بسیج بوده و در  سال 1362 طی عملیات شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 
بوسه  تکریم اهالی مسجد خراسان شمالی  بر دست  پدر شهید «محمد مقصودی»

 

پدر شهید «محمد مقصودی» که برادر شهید «حسن مقصودی» نیز هست، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی  و نیز مدیر ستاد فهمای این استان، تکریم و مقام والای معنوی وی ارج نهاده شد.
 

«تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در قالب طرح مسجدی "سه شنبه های تکریم" که نزدیک به  سه سال از اجرای آن می گذرد، به دیدار پدرشهیدی که دو فرزند خود را تقدیم دفاع از اسلام و انقلاب کرده، رفتند و بردستان امن و مقام بخشنده و صبورش  بوسه زدند.

 

حاج «عبدالله مقصودی» پدر شهید «محمد مقصودی» و همچنین برادر شهید «حسن مقصودی» هر دو از شهدای هشت سال دفاع مقدس، در این مراسم که طی دیداری در منزل وی صورت پذیرفت، مورد تکریم و تجلیل تنی چند از اصحاب فرهنگ و هنر مسجد قرار گرفت.

 

شهید «حسن مقصودی» اولین شهید بسیجی شهرستان جاجرم است که در تاریخ سوم فروردین سال و شهید «محمد مقصودی»، در سال 1361 به درجه رفیع شهادت نائل شدند. همچنین شهید «محمد مقصودی»، فرزند حاج عبدالله مقصودی در سال 1366 به شهادت رسید.

 

هنرمندان مسجدی و تعزیه خوان در گرمه و جاجرم  تکریم شدند

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با همراهی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان همزمان با هفته دولت، به دیدار و خداقوتی تنی چند از هنرمندان پیشکسوت در شهرستان های گرمه و جاجرم  رفتند.

 

صادقی ابتدا با اهداء لوح سپاس از «محمد نجارزاده»،  هنرمندپیشکسوت هنر تعزیه  و شبیه خوانی گرمه تقدیر کرد و  پس از آن نیز از «هاجر موسویان» از هنرمندان تئاتر شهرستان جاجرم قدردانی کرد.
 
وی پس از آن تلاش های هنرمندانه "مهدی میرابیان"، هنرمند پیشکسوت جاجرمی  با حضور و دیدار وی، اهداء لوح سپاس مورد تکریم و قدردانی قرار داد.

 

برپایی میزخدمت در مسجد صاحب الزمان(عج) جاجرم

 

میز خدمت به میزبانی مساجد، در شهرستان جاجرم  به همت  فعالان مسجدی و کانون مهدی موعود مسجد صاحب الزمان(عج) این شهرستان برگزار شد که طی آن مدیرکل ارشاد اسلامی به همراه مدیر ستاد فهمای استان ضمن حضور در این برنامه از فعالیت های کانون نیز بازدید کردند.

 

تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ضمن حضور در این میز خدمت و پاسخگویی چهره به چهره  به مطالبات افراد حاضر، از محل کانون فرهنگی هنری و اقدامات و برنامه های انجام شده آن نیز بازدید کرد.

 

در این بازدید «مرتضی عباس زاده» مدیر کانون مهدی موعود(عج) مسجد صاحب الزمان (عج) بخش های مختلف و اقدامات صورت گرفته را برای مدیران حاضر توضیح داد.

 

مدیر جدید کانون حجت بن الحسن (عج) شهر آشخانه معرفی شد

 

مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید  و مدیر پیشین کانون فرهنگی هنری حجت بن الحسن (عج) مسجد صاحب الزمان (عج) شهر آشخانه در شهرستان مانه و سملقان،  با حضور اصحاب فرهنگ و هنر مساجد خراسان شمالی برگزار شد.

 

مراسم قدردانی از مدیر پیشین کانون فرهنگی هنری حضرت حجت ابن الحسن (عجل الله تعالی فرج الشرسف) مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرج الشرسف) و معرفی مدیر جدید این کانون  با حضور«تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاون فرهنگی وی و نیز مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی برگزار شد.

 

در این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد، با اهداء لوح سپاس از زحمانت ابراهیم شاکری، مدیر اسبق این کانون قدردانی شد و محمد بلوری، به عنوان مدیر جدید کانون  به جمع حاضر معرفی شد.

 

حجت الاسلام پاکدامن، مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی ضمن قدردانی از تلاش های چندین ساله ابراهیم شاکری، گفت: معرفی مدیر جدید به معنای افزودن ظرفیت های بیشتر و فعال به مسجد است اگر تغییراتی صورت می گیرد به معنای رفتن نیست و تودیع و وداع از مسجد نداریم بلکه تلاش می کنیم تا با ظرفیت سازی بتوانیم شاهد رونق مسجد باشیم.

 

مدیران فرهنگی حاضر پس از آن در جمع نوجوانان و جوانان این  مسجد حضور یافتند  و در دورهمی صمیمانه پای صحبت های فعالان آن نشستند.

 

کانون خاتم المرسلین روستای بیدک بجنورد  میزبان میز خدمت در مسجد شد

 

کانون خاتم المرسلین(ص) مسجد محمد رسول الله (ص)  با همراهی اهالی مسجدی آن، میزبان فرماندار بجنورد و تنی چند از مسئولین با هدف گره گشایی از مشکلات این منطقه روستایی شدند.

 

میزخدمت به میزبانی مساجد که یکی از برنامه های محوری ایام هفته دولت در شهرستان بجنورد محسوب می شود، در مسجد محمد رسول الله (ص)  روستای بیدک برگزار شد و مسئولان با حضور «محمد باقر باقرپور»، فرمادار بجنورد در جمع مردم این روستا حاضر شدند و مسائل و مشکلات آن را بررسی کردند.

 

فرماندار در این برنامه که در قالب مراسمی همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، به اهم اقدامات انجام شده دولت سیزدهم  در طول یکسال گذشته در این استان اشاره کرد و  سفر  رییس جمهوری و هیئت دولت به استان  را برای استان و رفع مشکلات آن پر برکت خواند.

 

وی ضمن قدردانی از مردم و حرکت های مردمی و حمایت ها و تلاش ها در این بارهف گفت: محرومیت هاو کمبود ها  و حجم کار بسیار است اما تلاش می کنیم تاشاهد رفع این مشکلات باشیم.

 

ترابیان، مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین(ص) مواردی همچون پیگیری و تخصیص بودجه مورد نظر جهت ساخت دامه کار سالن ورزشی، ساخت بازارچه فروش محصولات صنایع دستی داخل روستا جهت حل مشکلات دست فروشان منطقه امین الله، آسفالت معابر و مرمت راه روستایی بین روستای بیدک و جاده اصلی را از اهم مسائل مورد بررسی و مطرح شده  که به زودی مورد پیگیری اجرا قرار میگیرد، عنوان کرد.

 

 

 

کد خبر 1210980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha