اسرا و آزادگان درس مقاومت و ایثارگری به ما دادند

حجت الاسلام دهدار با اشاره به اینکه تحمل سختی ها در دوران اسارت آزادگان برای دفاع از حریت، آزادی و ارزش های انقلاب و کیان جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: آزادگان به ما درس مقاومت و ایثارگری به ما دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام دهدار، رییس عقیدتی سیاسی ستاد آجا در مراسم سالیانه گرامیداشت و تجلیل از حماسه آفرینی ها و ایثارگری های آزادگان  سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه آزادگان نماد آیه قرآن از سوره فصتلت هستند، گفت: در این آیه خداوند می فرماید که اگر استقامت ورزید و صبر و شکیبایی به خرج دهید و خود را به خدا بسپارید، خداوند بر شما فرشته هایی را نازل می کند و هرگز در راه استقامت ترس و خوف به خود راه ندهید و آنها را بشارت به بهشت می دهد.

 

رییس عقیدتی سیاسی ستاد آجا با اشاره به خاطرات اولین اسیر آزاده شهید لشکری خاطرنشان کرد: این شهید اصیل 18 سال در اسارت به سر بردند و 10 سال از این اسارت را در انفرادی سر کردند و متحمل سختی ها و جراحات بسیاری شدند. اسارت یک روز هم زیاد است. اسرا در تمام مدت اسارت شان سختی های بسیاری را پشت سر گذاشتند. این اسیر در خاطرات خود می گوید تنها موجودی که در دوران اسارت انفرادی می دیدم، یک مارمولک زنده پشت پنجره من بود و این تنها بخش کوچکی از سختی های اسارت در دست دشمن است.

 

حجت الاسلام دهدار تصریح کرد: استقامت و صبر و شکیبایی اسرا در این سختی ها به خاطر ارتباط آنها با خداوند متعال است و خداوند این سختی ها را برای آنها به خوبی جبران می کند.

 

وی گفت: تحمل هرگونه رنج و سختی اسرا در دوران اسارت برای دفاع از حریت، آزادگی، ارزش های انقلاب، کیان و ناموس ایران اسلامی عزیز است. خاک ایران قدمگاه ایثارگران و شهدای  عزیز است. ما همه وامدار و مدیون ایثارگران و شهدا و آزادگان هستیم.

 

حجت الاسلام دهدار تصریح کرد: امام (ره) در مورد اسرا فرمودند اگر روزی اسرا بازگشتند و من نبودم به آنها سلام مرا برسانید و بگویید خمینی در فکرشان بود. رهبر انقلاب نیز در مورد اسرا می فرمایند اسرا آینه تمام نمای صبر و بردباری هستند.

 

حجت الاسلام دهدار اظهار کرد: آزادگان به ما درس مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی دادند. ما قدردان زحمات آنها هستیم. امیدواریم زحمات و تلاش آنها مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد.

کد خبر 1211400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha