۱۱۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن هستند

یوسف زاده با اعلام این خبر که حدود ۳۵۷ هزار نفر از خراسان رضوی در طرح نهضت ملی مسکن متقاضی هستند گفت: از کل متقاضیان استان خراسان رضوی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند ۱۱۰ هزار نفر واجد شرایط هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «عباس یوسف زاده» طی نشست خبری خود با اصحاب رسانه که چهارشنبه (۹ شهریور) برگزار شد گفت: در استان خراسان رضوی حدود ۳۵۷ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن متقاضی هستند که از این تعداد 110هزار نفر اطلاعات خود را در سامانه بارگزاری و تعداد 95هزار نفر تایید نهایی شده‌اند.


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: طبق برنامه وزرات راه و شهرسازی زمین برای ۱۴۰ هزار نفر در استان پیش‌بینی شده است، اما این تعداد هم تابع شرایط و تقاضا است.همچنین زمین های در نظر گرفته شده برای متقاضیان مشهدی در پنج شهر مشهد ،سایتهای مختلف، و شهرهای جدید بینالود و گلبهار، رضویه و ملک آباد اتخاذ گردیده‌است.

 

وی درباره آخرین وضعیت مسکن مهر در استان گفت: در ۱۵ سال گذشته دولت ساخت ۱۲۵ هزار مسکن مهر در استان را تعهد کرد که ۱۱۰ هزار واحد قطعی شده است. باقی مانده حدود ۳ الی ۴ هزار تبدیل به نهضت ملی مسکن شده و تعداد محدودی در فرایند تکمیل است.

 

یوسف زاده بیان کرد: در راستای تسهیلات بانکی تلاش می‌کنیم تا شرایط به گونه ای باشد تا امکان بازپرداخت تسهیلات آسان با سود کم برای مردم وجود داشته باشد. همچنین تخفیف ۳۰‌درصدی در پروانه مسکونی توسط یارانه دولتی و در تعرفه نظام مهندسی ۵۰ درصد سهم دولت است.

 

وی درباره شرایط خودمالکی در طرح نهضت ملی مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن را در دستور کار خود قرار داده و دولت تمام زمین در این طرح را با شرایط مختلف تامین و یا با تسهیلات اراضی مردمی تامین می‌گردد.


گفتنی است به استعداد ۱۵۳ هزار واحد در استان زمین شناسایی شده همچنین تامین زمین قطعی ۱۳۶ هزار مورد انجام شده است.

 

کد خبر 1211477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha