اجتماع و کنگره عظیم پیاده روی اربعین نقشه های اختلاف افکنانه استکبار جهانی را خنثی می کند

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: اجتماع و کنگره عظیم پیاده روی اربعین نقشه های اختلاف افکنانه استکبار جهانی را خنثی می کند و نشانه وحدت جهان اسلام و قدرت نمایی محور مقاومت است و جلوه ایی باشکوه از اسلام سیاسی برای مقابله با تفکر اسلام سکولار می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۱ شهریورماه) حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن سفارش به تقوای الهی و عرض تسلیت  شهادت حضرت رقیه(س) و امام حسن مجتبی(ع)، گفت: یکی از مصادیق بسیار مهم تقوا حق الناس است که به معنای حق مردم بر یکدیگر است.

 

امام جمعه قلعه گنج افزود: حقوقی که برای حفظ مصالح خاص دنیوی اشخاص و برای تثبیت حقی برای آن وضع شده است این حقوق شامل مال، جان، آبرو و موارد مرتبط با افراد جامعه می شود.

 

وی بیان کرد: در روایات اسلامی به رعایت حق‌الناس تاکید فراوان شده که بسیاری از مشکلات کنونی جوامع مختلف در بی‌تفاوتی نسبت به حقوق دیگران دارد.

 

حجت الاسلام احمدی نیک تاکید کرد: رعایت حقوق مردم از دستورات مورد تاکید و از خطوط قرمز حرمت در دین اسلام است که خداوند حق مردم را بر حق خویش تقدم و حقوق مردم را پیش روی خود گردانید پس هر که حقوق بندگان خدا را رعایت کند این کار به رعایت کردن حقوق خدا می انجامد.

 

خطیب جمعه قلعه گنج با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه در دیدار با اعضای هیئت دولت در چند محور و بخش اساسی، خاطرنشان کرد: محور اول سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار، در خصوص توجه مسئولان و آحاد مردم به ۲ کارکرد هفته دولت بود.

 

وی ابراز کرد: این کارکردها شامل زنده نگه داشتن حوادث مهم انقلاب از جمله برانگیختگی عمومی ملت در دوران انقلاب، حیرت استکبار در مقابل عظمت انقلاب و دشمنی های بی وقفه زورگویان جهانی می باشد.

 

حجت الاسلام احمدی نیک تصریح کرد: حضور تحسین برانگیز ملت در راهپیمایی ها و مراسم مختلف از جمله تشییع سردار دلها و آیت الله ناصری در اصفهان از دیگر این کارکردها است بنابراین در این بخش لازم است از آفت مهم غفلت و فراموشی حوادث بزرگ انقلاب پرهیز شود.

 

امام جمعه قلعه گنج با اشاره به دومین محور سخنان رهبری در دیدار هیئت دولت، اظهار کرد: هفته دولت فرصت بررسی و بیان عملکرد دولت با هدف رفع مشکلات مردم و امید آفرینی است و اعتماد مردم از جمله مهمترین توفیق دولت‌ است.

 

وی ادامه داد: سفرهای استانی دولت موضوع مهم و درخشانی می باشد و لازم است در هر استان کارگروه ویژه ای برای پیگیری مصوبات این سفر تشکیل شود.

 

حجت الاسلام احمدی نیک خاطرنشان کرد: سرعت عمل و حضور مسئولین دولت سیزدهم در حوادث طبیعی و پیش بینی نشده و نشانه همدردی دولت با مردم، روابط خوب بین قوا، پرهیز از چشم انتظاری برای تصمیم گیری و موضع دیگران و پرهیز از شرطی کردن کشور مخصوصا در حوزه اقتصاد و معیشت نشان داد که می شود بدون چشم داشت به کدخدا آمریکایی‌ها و غربی‌ها برای کشور و ملت کار کرد و در کنار آن دیپلماسی فعال برای رفع تحریم ها نیز داشت.

 

خطیب جمعه قلعه گنج با اشاره به اهمیت اربعین حسینی، ابراز کرد: پیاده روی اربعین تبلوری از آداب، فرهنگ و تاریخ تشیع است که همبستگی اجتماعی عظیمی را متشکل می‌شود که از آن به بزرگ‌ترین کنگره بین المللی نیز یاد می‌شود.

 

وی با اشاره به این که اجتماع و کنگره عظیم پیاده روی اربعین نقشه های اختلاف افکنانه استکبار جهانی را خنثی می کند، تاکید کرد: این راهپیمایی نشانه وحدت جهان اسلام و قدرت نمایی محور مقاومت است و جلوه ایی باشکوه از اسلام سیاسی برای مقابله با تفکر اسلام سکولار می باشد.

 

 

حجت الاسلام احمدی نیک در خاتمه با اشاره به این که هر زائر ایرانی مخصوصا خادمان موکب یک سفیر فرهنگی برای جمهوری اسلامی ایران باشند، عنوان کرد: جا دارد از زحمات، خدمات و تلاش های همه مسئولان، مردم و خادمان تشکر و قدردانی کنم ان شالله مسئولان برای جاماندگان اربعین نیز برنامه‌ریزی لازم انجام دهند.

کد خبر 1211908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha