پیشنهاد تشکیل اتحادیه کتابخانه های عمومی جهان اسلام با محوریت کتابخانه آستان قدس رضوی

حجت الاسلام سبزیان گفت: با محوریت کتابخانه آستان قدس رضوی اتحادیه کتابخانه های عمومی جهان اسلام راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین «علی اکبر سبزیان» امروز سه شنبه (۱۵شهریور) در آئین رونمایی از کتاب «منتخب القصائد» اولین اثر چاپ شده توسط آستان قدس رضوی که همزمان با روز صنعت چاپ برگزار شد؛ ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی به پیشگاه حضرت مهدی(عج) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) گفت: به عنوان یک طلبه و یک کنشگر اقل فرهنگی در استان خراسان رضوی به سهم خود و همکارانم در اداره کل کتابخانه های عمومی استان از سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به ویژه حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، اسناد و موزه‌های آستان قدس رضوی برای برگزاری این برنامه فاخر در قالب سه شنبه های علمی و فرهنگی تقدیر و تشکر می کنم.


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: نکته مهم در این حوزه رونمایی از آثاری است که شاید کمتر به آن توجه شده است و این قبیل برنامه ها باعث معرفی آثار و مکتوبات باارزشی می شود که مورد اغفال واقع شده است.


وی افزود: خدا قوت به مصطفی لعل شاطری می گویم که اهتمامی ویژه در باز نشر کتاب «منتخب القصائد» پس از گذشت حدود یک قرن داشته است. بنده قبل از برگزاری آئین های رونمایی از کتاب، خود را مقید به خوانش آن می دانم تا آشنایی کلی نسبت به اثر پیدا کنم. یکی از نکات جالب در این اثر اهتمام مرحوم راقم مشهدی به تدوین مجموعه از اشعار افراد مختلف است که در سه بخش به عرض ارادت خود نسبت به ساحت اهل بیت(ع) و به ویژه واقعه کربلا پرداخته اند.

حجت الاسلام سبزیان افزود: در واقع می توان این اثر را یک منبع مناسب برای ذاکرین اهل بیت(ع) با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای استفاده از منابع فاخر و عمیق و همچنین برای محققین و پژوهشگران دانست.


وی با بیان اینکه هر کتاب چاپ شده نتیجه دغدغه چندین ماه و یا سال یک نویسنده است، اظهار داشت: باید در ادامه به دغدغه مصطفی لعل شاطری توجه کنیم که به چه نیت و هدفی سعی در بازنشر این اثر پس از گذشت یک قرن شده است.


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ابراز کرد: این اقدام سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز آستان قدس رضوی می تواند کمک شایانی به شناخت دقیق فعالیتها و کارکردهای کتابخانه های عمومی نماید. امیدوارم خروجی این برنامه منشا اثری برای رشد و پویایی فرهنگی بیشتر در جامعه شود.


وی با بیان اینکه شعار نهاد کتابخانه های عمومی کشور ارائه خدمت در راستای افزایش دانایی و آگاهی به عموم مردم است، اظهار داشت: امروز کتابخانه ها با ارائه بالغ بر 40 خدمت با هدف پاسخگویی به نیازهای دانشی و اطلاعاتی مردم در حال فعالیت هستند.


حجت الاسلام و المسلمین سبزیان در پایان پیشنهاد راه اندازی اتحادیه کتابخانه های عمومی جهان اسلام با پرچمداری آستان قدس رضوی را داد و گفت: همگرایی در جهان اسلام در کتابخانه های عمومی با محوریت آستان قدس رضوی می تواند باعث تعاملات، مبادلات و تسهیلگری در دسترسی به منابع در اختیار کتابخانه های عمومی جهان اسلام شود.


وی افزود: بار دیگر تاکید می کنم که هر آنچه که امروز در قالب برنامه های فرهنگی انجام می دهیم در راستای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) است.

 

در پایان این آئین ضمن رونمایی از کتاب «منتخب القصائد»، پوستر برنامه رونمایی و امضا شد.

 

کد خبر 1213388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha