۳۳ موکب از چهارمحال و بختیاری به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند

حجت‌الاسلام امیری گفت: ۳۳ موکب مجوزدار از استان چهارمحال و بختیاری در قالب ۶ قرارگاه به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کند.

حجت‌الاسلام «حسن امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این موکب ‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سلامت، پذیرایی و حمل و نقل در خدمت زائران هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بزرگترین موکب این استان را موکب ۱۳۰۱ اعلام کرد و گفت: در این موکب شش قرارگاه تخصصی تجمیع شده است و این موکب ظرفیت اسکان ۲ هزار مرد و زن زائر وجود دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: موکب بعدی در عمود ۶۳ واقع شده که از سوی فعالان شهرستان های بروجن و لردگان راه اندازی شده و موکب دیگر نیز ۱۳۳۷ در میدان امام حسین (ع) مستقر شده است.

 

حجت‌الاسلام امیری با بیان اینکه ۴۰ مبلغ زن و مرد دارای فرم مخصوص و کارت شناسایی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در موکب‌ها و در مسیر پیاده‌روی زائران ساماندهی شده است، تصریح کرد: قرائت ادعیه، راهنمای زائران، پاسخگویی به سوالات شرعی، غرفه کودک و چند رسانه ای از جمله فعالیت‌های فرهنگی پیش بینی شده برای زائران اربعین است و در عمود ۱۳۰۱ نیز مبلغ چند زبانه مستقر شده تا به زائران دیگر کشورها نیز خدمات‌رسانی شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با توصیه رعایت مسائل بهداشتی به زائران اظهار داشت: با توجه به اینکه هوا در کشور عراق گرم است و امکان گرمازدگی وجود دارد از همین رو توصیه می شود زائران آب و یخ همراه خود داشته باشند و از کلاه و چفیه استفاده کنند.

 

حجت‌الاسلام امیری ادامه داد: همچنین توصیه می شود تا زائران از توقف در مکان‌های پرازدحام پرهیز کرده، غذاهای چرب کمتر مصرف کنند و مقداری لیمو یا آبلیمو نیز به همراه داشته باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: افرادی که قصد دارند در ثواب زیارت اربعین مشارکت کنند می‌توانند کمک‌های خود را تحت عنوان نذر اربعین به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۷۰۴۰۶۱ واریز کنند.

 

کد خبر 1213771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha