اعزام ۲۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زائران به کشور عراق

خلیلیان از اعزام ۲۰ دستگاه اتوبوس به منظور جابه‌جایی زائران اربعین حسینی به کشور عراق خبر داد.

«صادق خلیلیان» عصر امروز (پنج شنبه ۱۷ شهریور) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان خوزستان اظهار کرد: به دلیل تراکم جمعیت، زائران با کمبود وسیله نقلیه در خاک عراق مواجه شدند و این باعث شده بود تا مشکل جابه‌جایی آنها در مرز‌های چذابه و شلمچه در خاک عراق بوجود آید.

 

استاندار خوزستان افزود: با حضور در مرز بین المللی شلمچه و سفر به عراق با مسئولان عراقی مذاکره کردیم.

 

وی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد مسئولان عراقی تعداد وسایل نقلیه بیشتری را به مرز اعزام کنند و اجازه دهند که ما تعدادی وسایل نقلیه نظیر اتوبوس را وارد خاک عراق کنیم.

 

خلیلیان از اعزام ۲۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران حسینی از شلمچه به بصره عراق خبر داد و اضافه کرد: این اقدام برای آن است که زائران ابا عبدالله الحسین (ع) بهتر بتوانند راهی نجف اشرف و کربلای معلی شوند.

 

وی بیان کرد: با موافقت مسئولان عراق، اکنون در حال فراهم سازی تعدادی اتوبوس هستیم تا به آن سوی مرز راهی شوند و زائران را جابه‌جا کنند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه به دلیل ازدحام جمعیت در پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها از مردم درخواست می‌شود حرکت خود را به اواسط هفته منتقل کنند یاد آور شد: زائران تا اطلاع بعدی از مراجعه به مرز‌های خوزستان فعلا خودداری کنند.

 

کد خبر 1214114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha