ظرفیت تردد زائران از مرز باشماق در سال‌های آینده افزایش می‌یابد/ تردد هفت هزار زائر از باشماق در یک‌روز

وحیدی گفت: امروز هفت هزار زائر از مرز باشماق عبور کردند که در جای خود حائز اهمیت است و همین سقف زائران برای تردد در مرز باشماق باید حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کردستان، «احمد وحیدی» عصر شنبه ۱۹ شهریور ماه در دیدار با استانداران استان کردستان و سلیمانیه عراق در مرز باشماق مریوان با تقدیر از مسئولان استان سلیمانیه و مردم کردستان عراق که پذیرای زائران اربعین حسینی هستند، اظهار کرد: کشور عراق پذیرای زائرانی ایرانی و زائران سایر کشورها که از مسیر ایران وارد کشور عراق شده‌اند، هستند که جای تقدیر دارد.

 

 

وزیر کشور افزود: برای اولین بار است که مرز باشماق برای تردد زائران اربعین حسینی درنظر گرفته شده و این اقدام، یک کار ارزشمند و فرهنگی است که ارتباط موثر بین دو کشور ایران و عراق را نشان می‌دهد.

 

 

وی بیان کرد: مردم شریف کردستان محبان اهل بیت هستند و پذیرایی گرم آنها از زائران نشان‌دهنده ارتباط عمیقی است که بین مردم استان کردستان وجود دارد و این مهم پیام ماندگار و ارزشمندی به دنبال دارد.

 

 

وحیدی یادآور شد: طبیعتا حجم تردد زائر با مرزهای دیگر برابر نیست ولی امروز هفت هزار زائر از این مرز عبور کرده‌اند که در جای خود حائز اهمیت است و همین سقف زائران برای تردد در مرز باشماق باید حفظ شود.

 

 

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد، با ارتباط خوبی که استاندار کردستان با استان سلیمانیه عراق برقرار کرده و هماهنگی موثری که با دولت عراق اتفاق افتاده است بتوانیم در سنوات آینده شاهد افزایش ظرفیت تردد زائران باشیم.

 

 

وی تصریح کرد: در تردد زائران در بخش حمل و نقل داخلی کمی اشکال وجود دارد که استاندار سلیمانیه و استاندار کردستان این مورد را حل خواهند کرد.

 

 

وحیدی یادآور شد: قبلا اعلام شده ازدحام در مرزهای خسروی، مهران و شلمچه زیاد است اما حجم زیاد زائران است و سعی می‌شود با آماده شدن عراق، زمینه سفر زوار سایر استان‌های دیگر کشور را فراهم کنیم‌ و کسانیکه جا مانده‌اند با اعلام ستاد اربعین در قالب کاروان اتوبوس در مرزها تردد کنند.

 

 

وی اضافه کرد: امسال در دولت سیزدهم برای اولین بار تردد از باشماق کلید خورد و برای سال‌های بعد آنچه که برای تردد نیاز است انجام خواهد تا شاهد افزایش ظرفیت تردد زائران از مرز باشماق باشیم.

 

 

هماهنگی خوب بین استان کردستان و سلیمانیه عراق برای اعزام زائران انجام شده است

 

 

«هه وال ابوبکر»استاندار سلیمانیه هم به بازدید وزیر کشور ایران از مرز باشماق و زیرساخت‌های آن اشاره پرداخت و گفت: هماهنگی‌های بسیار خوبی بین استاندار کردستان با مسئولان استان سلیمانیه انجام شده و استقبال از زائران به خوبی شکل گرفته است.

 

 

وی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم این مرز نه تنها در بحث اعزام زائران بلکه در بخش تزانزیتی و تجاری هم بسته نشود، افزود: امیدواریم با هماهنگی‌ها انجام شده، تعداد بیشتری از زائران از مرز باشماق عبور کنند.

کد خبر 1214617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha