اجرای طرح آموزش رایگان هنر از مصادیق تحقق عدالت فرهنگی است

امام جمعه هشترود گفت: اجرای طرح آموزش رایگان هنر از مصادیق تحقق عدالت فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان «حجت‌الاسلام حسن جعفریان» در بازدید از کلاس های طرح آموزش رایگان در شهرستان هشترود، با اشاره به اهمیت و جایگاه هنر و هنرمند، اظهار داشت: هنر بهترین و تاثیرگذارترین ابزار برای تبیین آموزه‌های دینی و انسانی است و از این رو باید برای تقویت و گسترش هنر برنامه‌های مدونی از سوی نهادهای متولی این امر در نظر گرفته شود.

امام جمعه شهرستان هشترود افزود: جهان تجلی‌گاه هنرمندی حضرت باریتعالی است و هر هنرمند و اثر هنری برای ماندگاری باید به این منبع لایتناهی متصل شود.

وی با اشاره به پتانسیل غنی هنری و ادبی در شهرستان ها، اظهار داشت: نوجوانان و جوانان مستعدی درنقاط کم برخوردارحضور دارند که به دلیل شرایط اقتصادی نامطلوب امکان بهره‌گیری از آموزش‌های هنری برایشان مقدور نیست و شناسایی این استعدادهای بالقوه و بالفعل کردن آن می‌تواند موجب اتفاقات مبارکی در عرصه فرهنگ و هنر باشد.

حجت الاسلام جعفریان رویکرد دولت مردمی و تحقق عدالت فرهنگی را مقوله‌ای شایسته تقدیر دانست و گفت: اجرای طرح آموزش رایگان هنر از مصادیق تحقق عدالت فرهنگی است.

امام جمعه هشترود، تصریح کرد: مسئولین و متولیان نهادهای فرهنگی باید رسالت خود را در ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت هنرمندان و حفظ و حراست از داشته‌های فرهنگی و هنری فراهم نمایند و در عین حال هنرمندان نیز برای حفظ ارزشهای نظام و انقلاب و ارج نهادن به آن اهتمام داشته باشند.

براساس این گزارش طرح آموزش رایگان هنر در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه‌ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، در شهرستانهای هریس، هشترود، چاراویماق، خداآفرین، ورزقان و هوراند  آغاز شده است.

این طرح در دوازده رشته هنری و شصت و نه دوره در شهرستان های یاد شده در حال برگزاری است.

در مجموع سه هزار و دویست نفر برای بهره‌مندی از این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که هزار و نهصد وشصت و چهار  نفر از ثبت‌نام کنندگان از کلاس های حضوری طرح آموزش رایگان هنر بهره ‌خواهند برد و بقیه افراد در فضای مجازی از دوره‌های برگزار شد بهره‌مند خواهند شد.

کلیه برنامه های مرتبط با این طرح در شهرها و روستاهای خارج از مرکز استان و بدون دریافت هزینه و کاملا رایگان است و اساتید برجسته استان در راستای غنی‌تر شدن این طرح همکاری می‌کنند.

کد خبر 1215599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha