حجت الاسلام زین العابدینی گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش ۴۵ بقعه متبرکه شاخص استان همدان میزبان خیل عاشقان مکتب حسینی خواهد بود.

«حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  اربعین به ما این واقعیت را آموزش می دهد که حتی در آشفته ترین شرایط، حق جویی، عدالت خواهی و ندای حُرّیت خاموش نخواهد شد و پیام عاشواییان، نه تنها پایدار مانده؛ بلکه خود میزان مطمئنی برای بازماندگان خواهد بود. باید دید

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای ایشان، 45 بقعه متبرکه شاخص استان میزبان خیل عاشقان مکتب حسینی خواهد بود.

 

وی افزود: امامزاده عبدا... (ع) شهرستان همدان، تکیه حضرت ابوالفضل (ع) شهرملایر، امامزاده محمد و علی (ع) نهاوند و سایر بقاع متبرکه شاخص میزبان این مراسم خواهند بود.

 

وی  با اشاره به جایگاه اربعین حسینی در معارف شیعه، تصریح کرد: زیارت اربعین صرفا یک سفر نیست بلکه منشا تحولات بزرگ در دنیا و ملاک وحدت برای جهان اسلام و تشیع است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان تاکید کرد: مقدمه تمدن اسلامی از اربعین است و هرچه قدر اربعین حسینی تبلیغ شود، ظهور امام زمان(عج) نزدیک‌تر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع)، نیاز به روشنگری در بین نسل جوان دارد، اضافه کرد:  جوانان و نوجوانان باید بدانند که چگونه این حرکت آغاز و چگونه نهضت کربلا در روزگار ما و گذشتگان برای همه اسوه و نمونه شده است.

 

حجت الاسلام زین العابدینی ادامه داد: زیارت اربعین در مقیاس جهانی بیانگر عقلانیت، معنویت، عدالت، محبت و انسانیت و نشانه اسلام راستین در مقابل اسلام تکفیری و داعشی است؛ الگوی اسلام اهل‌بیت(ع) در مقیاس جهانی می‌تواند پیام‌آور صلح و عدالت باشد.

 

وی به پاسداشت زیارت اربعین در روایات  و سیره اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسن عسگری علیه‌السلام در روایتی برای مؤمن پنج علامت را برمی‌شمارد و یکی از آن‌ها زیارت اربعین است.

 

حجت الاسلام زین العابدینی گفت: اربعین، یادمان حماسه ای جاوید و شکوهمندی است که سیر تاریخ تشیع؛ بلکه اسلام را متحوّل ساخت و سرود پیروزی انسانهای آسمانی و آزاده؛ امّا مظلوم را برای همیشه در فضایی دردآلود طنین انداز ساخته است.

 

 

 

کد خبر 1215918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha