اربعین حسینی کارآمدی نظام جهانی شیعه  را به نمایش می گذارد

حجت الاسلام سیادت گفت: اربعین، یک الگوی جهانی فرازمانی و فرا مکانی است و کارآمدی نظام جهانی شیعه در برقراری نظم و امنیت را به نمایش می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (۲۵ شهریور ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به ضرورت تقوا در همه جا و همه اوقات از منظر قرآن کریم و سنت اشاره کرد و گفت: تقوا از بهترین سرانجام ها و خاتمه های زندگی انسان است و خداوند متعال در قرآن فرمودند: «والعاقبه للمتقین رستگاری و عاقبت بخیری از آن متقین و انسانهای پرهیزگار می باشد».

 

امام جمعه پاتاوه با بیان اینکه تبیین، پیروزی خون بر شمشیر است با اشاره به سخنی از حضرت زینب سلام الله علیها که »عامل اصلی پیروزی خون بر شمشیر است»، افزود: حضرت زینب کبری سلام الله علیها یک نمونه برجسته تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکی از مهم ترین مسائل تاریخ نشان می‌دهد.اینکه گفته می‌شود در عاشورا، در حادثه کربلا خون بر شمشیر پیروز شد، واقعاً پیروز شد.

 

وی عامل پیروزی حادثه عاشورا را حضرت زینب کبری(س) دانست و افزود: اگر این طور نبود، خون در کربلا تمام شد. این حادثه نشان داد که زن در حاشیه تاریخ نیست، زن در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.

 

حجت الاسلام سیادت خاطرنشان کرد: آن حضرت(س) یزید ملعون را در کاخ خود تحقیر نموده و داغ ننگ ابدی را بر پیشانی او زد و پیروزی ظاهری او را تبدیل به یک شکست بزرگ کرد.

 

خطیب جمعه پاتاوه ادامه داد: آن بی بی سلام الله علیها نشان داد که می توان حجاب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ، قالت زینب سلام الله علیها «ما رآیت الا جمیلا من غیر از زیبایی هیچی ندیدم».

 

وی گفت: مصیبت بزرگ در اسلام و نزد اهل آسمانها و زمین را تبدیل به زیبایی، پیروزی حق بر باطل، غلبه عزت را بر ذلت، با جهاد تبیین، ایراد خطبه های بلیغ و منطقی به همه اهدافش رسید.

 

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز ابتدا با تسلیت اربعین حسینی (ع)، به فلسفه پیاده روی این روز از نگاه قرآن و ائمه معصومین علیهم السلام اشاره و تشریح کرد: پیام های پیاده روی اربعین از نظر قرآن و حضرات معصومین علیهم السلام، عدد ۴۰ جایگاه ویژه ای دارد و ده ها آیه و صدها روایت در اسلام پیرامون فلسفه اربعین وجود دارد.

 

امام جمعه پاتاوه افزود:آسمان ۴۰ روز بر امام حسین علیه السلام خون گریه کرد. به فرموده امام حسن عسکری علیه السلام «مومن پنج نشانه دارد و یکی از آنها زیارت روز اربعین امام حسین علیه السلام است».

 

وی به سخنی از رهبر معظم انقلاب در همین زمینه اشاره کرد و افزود: «اربعین پایه گذاری سنت زیارت و احیای یاد کربلاست. بی خبری نسل ها از شهادت امام حسین علیه السلام در اثر فراموشی یاد و خاطره آن به معنای هدر رفتن خون آن حضرت است، یاد و خاطره شهادت امام حسین علیه السلام که مقاومت در مقابل یزید های زمان است، برای همه نسل ها حفظ شود. اثرگذاری و جوشش خون شهید در سایه یاد او میسر است، اربعین اول، سرآغاز افراشته شدن پرچم پیام شهادت کربلاست. انقلاب اسلامی از فرهنگ عاشورا و اربعین درس مبارزه با یزیدیان زمان را آموخته است».

 

حجت الاسلام سیادت به دلایل راز عصبانیت دشمن از پدیده بی نظیر اربعین حسینی(ع) اشاره کرد و گفت: تاکید بر اتصال به ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و معرفی امام زمان با امام حسین علیه السلام در روایت آمده که امام زمان علیه السلام در وقت ظهور می فرماید : «من فرزند و منتقم امام حسینم-اربعین،جهانی و مربوط به تمامی بشریت است».

 

امام جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه استقبال میلیونی ایرانیان با همه مشکلات اقتصادی و جنگ رسانه‌ای علیه کشورمان نشانه رشد و شکوفایی دینداری مردم است، یاداور شد: اربعین امت واحد، سیره عرفانی، اجتماعی، رزمایش معنوی، سیاسی و فرهنگی است.

 

وی با بیان اینکه اربعین، یک الگوی جهانی فرازمانی و فرا مکانی است و کارآمدی نظام جهانی شیعه در برقراری نظم و امنیت را به نمایش می گذارد، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی در این زمینه فرمودند: «آمریکا و استکبار، از ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید».

 

حجت الاسلام سیادت در بخش دوم خطبه سیاسی نماز جمعه با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس در سال ۱۳۵۹ه-ش به سخنان امامین انقلاب اشاره و عنوان کرد: «نقشه های قدرت های بزرگ که می خواهند مسلمین را زیر سلطه خود بیاورند و مخازن آنها را به غصب ببرند، به اسم ملی گرایی، حقوق بشر و هدف آنها تفرقه میان مسلمین است. دشمن از مذاکرات استفاده می‌کند از مبادلات اقتصادی، از تحریم اقتصادی، از تهدید به جنگ و سلاح استفاده می کند. در مقابل همه اینها باید نیروی دفاعی داشت. آنهایی که می‌گویند فردای دنیا فردای مذاکره است فردای موشک نیست، این حرفها اگر از روی آگاهی باشد خیانت است. دوران بزن و دررو تمام شد».

 

امام جمعه پاتاوه افزود: به حول قوه الهی به برکت هشت سال دفاع مقدس بسیار قوی و مجهز به انواع سلاح ها و موشک‌های نقطه‌زن شدیم که اگر دشمنان قصد تجاوز به کشور ما را داشته باشند، تمامی منافع آنها را در منطقه و دنیا نابود خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام سیادت در فراز پایانی خطبه سیاسی نماز جمعه از تشکیل میز خدمت ادارات استانی و شهرستان که در محل شهرداری شهر پاتاوه در هفته گذشته و با حضور نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون تشکیل شد و همچنین ارائه گزارش کار توسط رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهر پاتاوه قدردانی و خواستار تداوم این خدمات به مردم شد.

کد خبر 1216443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha