رشد رشته های فنی و حرفه ای رویکرد اصلی ما در سال تحصیلی جدید در یزد است

رحیمی نژاد با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: رشد رشته های فنی و حرفه ای رویکرد اصلی ما در سال تحصیلی جدید در یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: پس از شرایط کرونا و همچنین ابتدای سال 1400 در ایام تابستان همکاران مم تلاش کردند تا در اجرای پروژه مهر، سال تحصیلی را با شعار « تحول در آموزش و تعمل در تربیت» دنبال کنیم و برنامه های خود را دنبال کنیم.

 

وی افزود: بازآموسی معلمان، دوره های آموزشی برای معلمان جدید الاستخدام جهت برنامه های آموزشی  در ارتباط با عفاف و حجاب، نماز جماعت با محوریت دانش اموز، توجه به ساعت های شش گانه دانش آموز، شاگرد پروری و دانش آموز محوری به عنوان نکته هایی در جهت تحقق تربیت و آموزش است.

 

رحیمی نژاد ادامه داد: ما سعی داریم از تجربه دانش زیستی معلمان بر اساس اسناد بالادستی آموزش و پرورش استفاده کنیم.

 

وی گفت: پروژه مهر با جلسات مختلف و کارگروه های مختلف به سرانجام خوبی رسیده و امیدواریم از فردا در مقاطع مختلف سال تحصیلی جدید را داشته باشیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: برگزاری زنگ غنچه ها در 30 شهریوروماه در مدرسه رهپویان مطهر برای پیش دبستانی ها، زنگ شکوفه ها در دوره اول ابتدایی در مدرسه مدرس و در سایر مدارس نیز خواهیم داشت و زنگ اصلی نیز با عنوان مهر و مقاومت در هنرستان 15 خرداد در ناحیه یک آموزش و پرورش برگزار می شود.

 

رحیمی نژاد گفت: رشد رشته های فنی و حرفه ای یکی از رویکردهای اصلی ما در سال تحصیلی جدید است و در این راستا نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است و استان یزد نیز از پیشتازان هنرستان های جوار کارخانه ای و کارگاهی است.

 

وی افزود: هدایت دانش آموزان به رشته هایی مهارتی با توجه به مشکلات مبنی بر سوق داد دانش آموزان استان به رشته های نظری و مهاجرت آنها و همچنین وارد کردن نیروی کار به عنوان یکی از اهداف اصلی ما در این زمینه است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: طنین بانگ توحید و برگزاری اولین نماز جماعت در دبیرستان دور اول فاطمیه (س) و اقامه نماز جماعت پس از تعطیلی ایام کرونا نیز از برنامه های دیگر ما است.

 

رحیمی ادامه داد: جمعیت دانش آموز استان ۲۷۳ هزار و ۳۱۳ نفر است که ۲۵۶ هزار و ۵۷۸ نفر از آنها ثبت نام کرده اند که ۱۲۹ هزار و ۹۲۷ نفر پسر و مابقی دختر هستند.

 

وی افزود: در سال جدید ۴۹۰ نفر استخدام رسمی و ۹۱۹ دانشجوی فارغ التحصیل تربیت معلم داریم و ۱۳۳ نفر نیز سرباز معلم داریم و در حال حاضر مشکلی از بابت معلم نداریم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد:‌ ۱۵۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل داریم که بسته به جریان مهاجرتی شاهد تغییرات در آن هستیم و ملاک ما گذشتن سن تحصیل از پایه های مربوطه است.

 

وی گفت: ۱۷ هزار دانش آموز اتباع داریم که تاکنون ۱۴ هزار نفر از آنها ثبت نام کرده اند و در مدارس استان نیز آنها ثبت نام می شوند.

 

 

کد خبر 1217341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha