برگزاری اجلاسیه تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس در تفرش

اجلاسیه تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در شهرستان تفرش برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سید جواد محمدی» شامگاه گذشته، (28 شهریور ماه) در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت سپاه روح الله به برگزاری ۲۰۳ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس توسط سپاه و بسیج در استان مرکزی اشاره  اظهار کرد: برگزاری همایش تجلیل از سربازان در اراک از جمله این برنامه ها است.

 

مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی دفاع مقدس را گنجینه ای از معارف ناب و تجربیات ارزشمند برای پیشرفت و حرکت کشور به سمت اهداف بلند دانست و افزود: ایثار و ازخودگذشتگی ملت ایران و رزمندگان اسلام در دفاع مقدس انقلاب اسلامی و ارزش های دینی و انقلابی را تثبیت کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا است، اظهار کرد: ملت ایران با تاسی از فرهنگ عاشورا در طول هشت سال دفاع مقدس در صحنه حضور یافته و حماسه های بزرگی خلق کردند.

 

محمدی، رمز موفقیت و پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب را در گرو زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا، رزمندگان و فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت دانست و یادآور شد: در راستای گرامیداشت چهل و دومین سالگرد هفته دفاع مقدس در سپاه برنامه های مختلفی تدارک دیده شده که در سطح استان و شهرستان ها برگزار می شود.

 

وی برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در همه شهرستان ها، گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا در سراسر استان، برگزاری یادواره های شهدا و برنامه های افتخار کوچه آبروی محله، پیاده روی خانوادگی و اجرای مسابقات بومی و محلی، سخنرانی و خاطره گویی پیشکسوتان در مساجد، ادارات و قبل از خطبه های نماز های جمعه را از جمله برنامه های این ایام دانست.


مسئول مرکز حفظ آثار سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: برگزاری همایش های تخصصی با محوریت بانوان و نقش زنان در دفاع مقدس، برگزاری نشست های سیاسی و بصیرتی، برگزاری همایش های اسطوره های مقاومت در دلیجان، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم و حاشیه نشین، برگزاری میزهای خدمت در مساجد، برگزاری کارگاه ها و همایش های آموزشی و علمی برای بسیجیان و راه اندازی پویش های مردمی از دیگر مهمترین برنامه ها در هفته دفاع مقدس توسط سپاه و بسیج است.

 

محمدی در ادامه برگزاری اجلاسیه تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس در شهرستان تفرش را یکی از مهم ترین برنامه های این ایام دانست و ادامه داد: این برنامه  در هفتم مهرماه برگزار می شود که در کنار آن پیشکسوتان دفاع مقدس نیز تجلیل خواهند شد.

 

وی خاطر نشان کرد: همایش تجلیل از سربازان، ارائه مشاوره ها، اکران فیلم و مستند، راه اندازی تولید محتوا در فضای مجازی، شرکت در نذر خون، مسابقات کتابخوانی، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، یادواره های شهدا در مدارس و خاطره گویی پیشکسوتان، برپایی موکب، ارائه ویزیت رایگان در مناطق محروم، برگزاری برنامه های محتوایی با محوریت تقویت عفاف و حجاب در جامعه، رونمایی از کتاب های دفاع مقدس، تجلیل از کارمندان و مدیران بسیجی و برگزاری هیئت های اندیشه ورز در اقشار بسیج با محوریت دفاع مقدس و جهاد تبیین ازدیگر برنامه های مهم در هفته دفاع مقدس توسط سپاه و بسیج است.

کد خبر 1217372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha