دفاع مقدس قله افتخارات ایران اسلامی است

امیر حاجیلو گفت: دفاع مقدس قله افتخارات ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب است و گرامیداشت این ایام فرصتی ارزشمند برای تکریم و یادآوری رشادت نیروهای مسلح و خود مردم در جبهه های حق علیه باطل می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان‌غربی، «امیر علی حاجیلو»، فرمانده‌ قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش، در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ظهر، (۲۹ شهریورماه) به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: دفاع مقدس قله افتخارات ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب  است و گرامیداشت این ایام فرصتی ارزشمند برای تکریم و یادآوری رشادت نیروهای مسلح و خود مردم در جبهه های حق علیه باطل می باشد.

 

این مسئول با بیان اینکه در دفاع مقدس ابهت و هیمنه دشمن شکسته شد و انقلاب جدیدی بعد از سال ١٣۵٧ شکل گرفت، گفت: نقطه قوت دفاع مقدس تکریم ارزش های اخلاقی و انسانی و هوش و باور در دفاع مقدس توسط نیروهای مسلح بود.

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب کشور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در مقابل دهها کشور و تحریم دشمن ایستادگی کرد و بفرموده امام ( ره) ابهت دشمن شکسته شد.

 

وی افزود : تجلیل از ٧۵٠ پیشکسوت دفاع مقدس بصورت ویدیو کنفرانس در جسینیه ثارالله ارومیه با حضور مقام معظم رهبری از جمله برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

 

امیر حاجیلو بیان کرد: دیدار با نماينده ولی فقیه در استان، مراسم سان و رژه در ارومیه، افتتاحیه نمایشگاه ٨ سال دفاع مقدس در پارک ائللرباغی ارومیه، غبارروبی مزار شهدا ، مراسم گرامیداشت خلبان شهید حیدری در مهاباد، شرکت نیروهای مسلح در نمازهای جمعه، تکریم از کارکنان و خانواده آنها و دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مراسم محفل انس با قرآن، تجلیل از سربازان نمونه، برگزاری یادواره شهیدان آبشناسان در ارومیه، یادواره شهدای دفاع مقدس تمرچین، مسابقات ورزشی و فرهنگی نیز از جمله برنامه های شاخص این ایام  است.

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب کشور در خصوص تحرکات اخیر مرز ایران با آذربایجان گفت : دشمن در صدد ناامنی در منطقه بود و در وضعیت مرزهای منطقه تغییراتی ایجاد بکنند که این مهم را به نفع کشورها نمی دانیم.

 

وی افزود : سیاست ایران و نیروهای مسلح دفاع از حاکمیت همه کشورها و پاسداری از مرزهای خود می باشد و با تمام توان از مرزهای خود دفاع می کند و اجازه تعدی به مرزها نمی دهد.

 

این مقام مسئول در ادامه به اقدامات صورت گرفته در اربعین حسینی نیز اشاره کرد و گفت: اسکان و تغذیه بیش از ۲ هزار زائر اربعین حسینی، فعالیت تیم های سیار تعمیراتی، آماده سازی پادگان ها، حسینیه و مساجد شهرهای نزدیک مرزتمرچین برای شرایط بحران از جمله فعالیت های قرارگاه در اربعین حسینی بود.

 

فاطمه صمدزاده

 

 

 

 

کد خبر 1217492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha