کانون های مساجد چهارمحال و بختياری آماده برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس

مظاهری بابیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختياری آماده برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس هستند گفت: ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در کانون های سطح استان برگزار می شود.

«محمدرضا مظاهری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در کانون های سطح استان برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختياری ادامه داد: برگزاری جلسات خاطره گویی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، معرفی کتاب با موضوع دفاع مقدس به منظور ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، برگزاری مسابقه دلنوشته «خلوتی با شهدا» ویژه بچه های مسجد از جمله برنامه های کانون های مساجد به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

 

وی افزود: عطرافشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا و تجدید پیمان بچه های مسجد با آرمان های شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، تجلیل از مدیران جانباز و ایثارگر کانون های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری سلسله مسابقات کتاب خوانی و خلاصه نویسی کتاب با موضوع دفاع مقدس با عنوان «خط شکن» در فضای مجازی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در حوزه ادبیات پایداری، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر دفاع مقدس، برپایی ایستگاه نقاشی و طراحی ویژه کودکان و نوجوانان، از دیگر برنامه های کانون های مساجد در هفته دفاع مقدس است.

 

مظاهری با بیان اینکه دیدار و تجلیل از خانواده معظم شهدا، یادگاران هشت دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و مدافعان وطن، در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد، افزود: برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس در کتابخانه های مساجد استان و فروش کتاب با تخفیف به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در حوزه دفاع مقدس و برگزاری محافل انس با قرآن کریم و برپایی کرسی تلاوت و برگزاری یادبود شهدای مساجد و محلات از دیگر برنامه های کانون های مساجد در هفته دفاع مقدس است.  

 

وی ادامه داد: برگزاری نشست های معرفتی و بصیرت افزایی به منظور انتقال فرهنگ، ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان در قالب طرح «جهاد تبیین» در مساجد و برگزاری نشست های ویژه شعرخوانی و شعرسرایی، برپایی محافل عصر شعر مقاومت و پایداری، اجرای طرح ملی تلاوت نور و اهدای ثواب قرائت قران به روح مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس، از دیگر برنامه های کانون های مساجد در هفته دفاع مقدس است.

 

وی، برگزاری پرسمان جوانان و نوجوانان با موضوع دستاوردهای دفاع مقدس و موضوع ایثار و شهادت به صورت حضوری و مجازی، پخش کلیپ و سرودهای انقلابی قبل از اقامه نماز از ماذنه های مساجد، اجرای طرح مواسات و همدلی و کمک مومنانه در مساجد با جمع آوری کمک و توزیع آن بین نیازمندان محله به یاد شهدا، را از دیگر برنامه های کانون های مساجد در هفته دفاع مقدس برشمرد.

                     

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به تقارن دهه پایانی ماه صفر با هفته دفاع مقدس مراسم سوگواری شهادت امام حسن مجتبی (ع)، حضرت رسول اکرم (ص) و امام رضا (ع) همراه با تبیین ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار می شود.

 

وی افزود: تولید عکس نوشته با موضوع وصیت نامه شهدا و انتشار در فضای مجازی، مسابقه نقاشی کودکانه دفاع مقدس، اکران فیلم های حوزه دفاع مقدس در مساجد، خوانش کتب مرتبط با هشت سال دفاع مقدس بین اعضای کانون در قالب گروه‌ های مطالعه گر و فضاسازی مساجد و محلات، برپایی ایستگاه های صلواتی، تولید، بازخوانی و اجرای سرودهای میدانی و پاتوقی از دیگر برنامه های کانون های مساجد در پاسداشت حماسه هشت سال دفاع مقدس است.

 

کد خبر 1217639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha