برگزاری مراسم گرامیداشت ۱۹ مهرماه در زنجان/یادگاران هشت سال دفاع مقدس را به جوانان معرفی کنید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بر ضرورت معرفی یادگاران هشت سال دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امراله حسنی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه های 19 مهر با ستاد فهمای استان زنجان با اشاره به اینکه کمک به مسجد و فعالیت های مسجدی، توفیقی است که شامل هرکسی نمی شود، گفت: این ایام به هفته دفاع مقدس مزین شده است و فرصتی برای تجدید میثاق با امام راحل و شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه نتوانستیم فرهنگ ایثار و شهادت و هشت سال دفاع مقدس را آنطور که باید و شاید به نسل جوان منتقل کنیم، گفت: الگوی فرزندان ما باید شهدا باشند.

 

وی با اشاره به اینکه جبهه دشمن در حوزه سینما و انیمیشن خوب کار کرده است، گفت: متاسفانه جوانان ما کارکترها و افرادی را الگوی خود قرار داده اند که وجود خارجی ندارند و افسانه هستند.

 

این مسئول با یادآوری اینکه از دوران دفاع مقدس فرمانده هان و رزمندگانی در جمع ما حضور دارند که کارهای بزرگی در هشت سال جنگ تحمیلی انجام داده اند، تصریح کرد: لازم است به عنوان کانون های فرهنگی و هنری مساجد یادگاران جنگ را به جوانان معرفی کنیم.

 

حسنی با اشاره به اینکه کانون های مساجد حلقه اتصال بین مردم و حاکمیت هستند، افزود: باید در خصوص اثربخشی فعالیت های فرهنگی و هنری در این مراکز آسیب شناسی شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مردم ایران آزمون های بسیاری را از زمان پیروزی انقلاب تاکنون پشت سرگذاشته است، یادآور شد: فشارها و تحریم های اقتصادی از جمله توطئه هایی است که این نظام با مقاومت ملت همیشه در صحنه از آن عبور کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه هر توطئه ای علیه ایران اسلامی، نظام جمهوری اسلامی را قدرتمندتر کرده است، گفت: تلاش برای ایجاد توطئه در بین مردم راه به جایی نخواهد برد چرا که مردم ایران آگاه تر و با بصیرت تر از گذشته هستند.

 

اعزام سه برگزیده استانی جشنواره مدهامتان به مرحله کشوری

این مسئول در پایان بر ضرورت اجرای برنامه های اثربخش در بین جوانان ونوجوانان تاکید کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی در سرلوحه کارهای ما قرار دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان نیز در سخنانی به برنامه های هفته دفاع مقدس در بین کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: به همین منظور با خانواده شهدای شهرستان های ایجرود، خدابنده، ماهنشان و ابهر دیدار خواهیم داشت.

 

محسن اسلامی ادامه داد: دیدار با مدیران کانون هایی که در هشت سال جنگ تحمیلی حضور داشتند و اختتامیه سوگواره نوگلان حسینی نیز از دیگر برنامه های این هفته در استان زنجان است.

 

وی به برنامه های ۱۹ مهرماه سالروز سخنرانی مقام معظم رهبری در خراسان شمالی در خصوص کانون های مساجد نیز اشاره کرد و گفت: حضور مدیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور در زنجان و شرکت در مراسم گرامیداشت ۱۹ مهرماه و تجلیل از فعالان کانونی و  اختتامیه اوقات فراعت برای این روز پیش بینی شده است.

کد خبر 1217776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha