گاز رسانی به یک هزار و ۴۲ روستای همدان/ استفاده بیش از ۹۹ درصد روستاهای همدان از گاز طبیعی

محبی نظر با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد روستاهای همدان از گاز طبیعی استفاده می کنند، گفت: ۲۲۲ هزار و ۴۳۶ خانوار روستایی مصرف کننده گاز طبیعی هستند.

«محمد صادق محبی نظر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان گفت: نرخ خانوار روستایی بهره مند از گاز طبیعی ۹۹/۸ درصد و تعداد 222 هزار و 436 خانوار روستایی مصرف کننده گاز طبیعی هستند.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان همدان افزود: تعمیرات اساسی تجهیزات، ایستگاه ها و شبکه گازرسانی استان همدان بر اساس برنامه در جریان است تا این شرکت برای ورود به فصل سرد سال و تامین پایدار گاز بخش های مختلف، آمادگی 100 درصدی داشته باشد.

 

 وی با اشاره به گازرسانی در بخش روستایی اضافه کرد: یک‌هزار و ۴۲ روستا در استان همدان دارای گاز هستند، هشت روستا در حال گازرسانی بوده و پنج روستا نیز در حال اجرای مقدمات عملیات گازرسانی است.

 

وی تاکید کرد: با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در فرایند تعمیرات اساسی توانسته ایم علاوه بر افزایش راندمان و قابلیت اطمینان، در مسیر تحقق شعار سال گام های مؤثری برداشته و از تولید ساخت داخل حمایت کنیم.

 

محبی نظر ادامه داد: در قالب تعمیرات اساسی امسال تلاش شده با اقدام‌های نوآورانه و اصلاحی در جهت کاهش زمان اجرا و صرفه جویی در هزینه ها نیز گام برداریم.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در ادامه از افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و یادآور شد: سال گذشته یک‌میلیارد و ۴۵۲ میلیون متر مکعب مصرف داشتیم در حالی که امسال مصرف گاز یک‌میلیارد و ۶۴۶ میلیون مترمکعب بود که این افزایش مصرف ناشی از رشد صنایع واحدهای تولیدی و افزایش اشتراک‌های گاز بود.

 

محبی نظر میزان مطالبات گاز بها از مشترکان شهری، روستایی و صنعتی را ۳۰۸ میلیارد تومان دانست و گفت: استان همدان در زمینه مطالبات گازبها از مشترکان در سطح کشور رتبه ۳۱ و آخرین را رتبه را دارد که ۳۰ درصد مطالبات مربوط به صنایع با بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان و ۸۱ میلیارد تومان بدهی در بخش خانگی است.

 

وی با بیان اینکه فضاهای اصلی مساجد و حسینیه‌ها، موسسات قرآنی، حوزه‌های علمیه، گلزارهای شهدا، امامزاده‌ها، خانه‌های عالم در روستاها و اماکن اقلیت‌های دینی از پرداخت ماهانه گازبها معاف هستند گفت: مدارس دولتی نیز تا سقف الگوی مصرف از پرداخت گازبها معاف هستند.

 

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم به عنوان اولین استان همه واحدهای صنعتی از نعمت گاز بهره‌مند شوند افزود: پرونده گازرسانی به صنایع طی امسال یا سال آینده بسته می‌شود تا واحد صنعتی بدون گاز در استان نداشته باشیم.


 

کد خبر 1218385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha