جذب ۳۰ نفر نیروی جدید در ‌آتش نشانی بیرجند

حیاتی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۸ نفر نیروی عملیاتی در آتش نشانی بیرجند مشغول خدمت هستند، از موافقت شهرداری بیرجند با جذب ۳۰ نفر نیروی جدید و انجام مراحل اداری آ‌ن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی حیاتی پیش از ظهر امروز چهارشنبه (۶ مهر) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی در آستانه ۷ مهر، اظهار کرد: حفاظت از سلامت افراد و جلوگیری از آسیب به اموال عمومی و مردم دو وظیفه سازمان آتش‌نشانی است.

 

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند به آمار مقایسه‌ای حریق و حادثه از مهرماه سال گذشته تا امسال پرداخت و گفت: در این بازه زمانی، ۴۱۲ حریق رخ داده است که ۲۴.۸ درصد کاهش در این خصوص شاهد هستیم.

 

وی همچنین تعداد حادثه رخ داده در این بازه زمانی را ۹۲۱ فقره اعلام کرد و با اشاره به افزایش ۹.۱ درصدی حوادث در یک سال اخیر افزود: از مجموع حریق و حوادث رخ داده در یک سال گذشته، یک هزار و ۱۹۵ مورد در داخل محدوده شهر و ۱۳۸ مورد در خارج محدوده شهری بوده است که در خصوص حوادث درون شهری کاهش ۳ و برون شهری کاهش ۱۳ درصدی شاهد هستیم.

 

حیاتی آمار فوتی‌های مهرماه سال گذشته تا امسال را ۱۵ نفر اعلام کرد و با بیان اینکه در این زمینه شاهد رشد ۳۶.۳ درصدی هستیم،‌ ادامه داد: در بخش مصدومان نیز با ۱۹۴ نفر، ۴۵.۸ درصد افزایش و در بخش نجات‌یافتگان نیز با ۷۳۲ نفر،‌ رشد ۶.۱ درصدی را داریم.

 

این مقام مسئول به آمار تماس‌های تلفنی با سامانه ۱۲۵ هم گریزی زد و گفت: از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال، ۲۲ هزار و ۳۰۲ تماس داشته ایم که از این تعداد، ۶ هزار و ۳۷۵ تماس واقعی و مابقی مزاحمت بوده‌اند.

 

وی مدت زمان رسیدن به سر صحنه حادثه در داخل شهر را ۳ دقیقه و ۳۳ ثانیه و خارج شهر را ۶ دقیقه و ۵۳ ثانیه اعلام کرد.

 

حیاتی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۸ نفر نیروی عملیاتی به عنوان آتش‌نشان در سازمان آتش نشانی بیرجند مشغول خدمت هستند، از موافقت شهرداری بیرجند با جذب ۳۰ نفر نیرو در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مرکز استان و انجام مراحل اداری آن خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1219191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha