هیات شهدای گمنام کانون‌های مساجد در استان سمنان برگزار می شود

حجت الاسلام موسوي از برگزاری اولين مراسم هيئت شهداي گمنام کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان سمنان همزمان با هفته دفاع مقدس خبرداد.

حجت الاسلام «سید علی موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان؛ ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و نام شهدا، گفت: باید فرهنگ ايثار و شهادت، تجديد ميثاق با آرمان هاي امام راحل (ره) و شهداي دوران هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس در بین جوانان کانون های مساجد و جامعه تشریح و تبیین شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به منظور تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان برگزار می شود افزود: اجرای برنامه‌های اثربخش در بین جوانان و نوجوانان بسیار ضروری است.

 

وی  یکی از ضروریات دین مبین اسلام و از اصول اولیه دین را آشنایی نسل نوجوان و جوان با مبحث امامت عنوان کردوافزود: ین امر مهم در قالب هیئت بهتر می تواند در بین نوجوانان و جوانان جای خود را باز کند و مفهوم امامت به این نسل معرفی شود.

 

حجت الاسلام موسوي با بیان اینکه دفاع مقدس و رزمندگانی که در این راه به شهادت رسیدند از مهمترن و شاخص ترین داشته های ما می باشد،تصریح کرد:دفاع از امر اهل بیت(ع) توسط رزمندگان اسلام و گوش به فرمان بودن رهنمودهای امام خمینی(ره)نشانه بارز اطاعت پذیری مردم مومن و مسلمان از ائمه اطهار(ع) و جانشینان آن می باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تصریح کرد: احیاء امر اهل بیت(ع) با محوریت شهدای گمنام توسط اعضاء کانون های فرهنگی هنری مساجد گامی موثر در زمینه کادرسازی و نیرو پروری برای آینده اسلام و انقلاب است.

 

وی تصریح کرد: کار ویژه اصلی هیئت شهدای گمنام کانون های فرهنگی هنری مساجد، تلاش برای آشنایی نسل نوجوان و جوان با دلاوری های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و آرمان های شهدا مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب می باشد.

 

حجت الاسلام موسوي  زمان برگزاری اولین مراسم هیئت شهدای گمنام کانون های مساجد استان سمنان را امروز پنج شنبه۷ مهرماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در محل گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده علی بن اشرف(ع) سمنان  اعلام کردوافزود: این مراسم با عنوان میثاق نوجو.انان و جوانان مسجد با شهدا برگزار خواهد شد.

 

به گفته مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان قرائت قرآن،روایتگری،مداحی و ... از برنامه های این مراسم معنوی خواهد بود.

کد خبر 1219502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha