بزرگ جلوه دادن اغتشاشات در رسانه‌های معاند آسیب‌زا است

زارعی‌کوشا کردستان را محور برنامه‌های هفته وحدت و نماد اتحاد شیعه و سنی دانست و گفت: بزرگ جلوه دادن اغتشاشات در رسانه‌های معاند آسیب‌زا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان،، «اسماعیل زارعی کوشا» ظهر پنجشنبه (۷مهر) در اولین جلسه ستاد استانی گرامیداشت هفته وحدت در سنندج با اشاره به اینکه کردستان محور برنامه‌های هفته وحدت و نماد اتحاد شیعه و سنی است، اظهار کرد: برنامه‌های هفته وحدت باید برجسته‌سازی و در سطح ملی منعکس شود.

 

استاندار کردستان افزود: هفته وحدت فرصتی است تا با برگزاری جشن ملی وحدت، نقیصه ناامن جلوه دادن کردستان در اغتشاشات اخیر توسط رسانه‌ها، جبران شود، ضمن اینکه نیاز است برنامه‌ها بازتاب رسانه پیدا کرده و جنبه مردمی داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: سفر رئیس جمهور و هیات دولت به کردستان، دیدار رئیس جمهور با مردم و تردد زائران اربعین از مرز باشماق از رویدادهای مهم کردستان در دو ماه اخیر بوده است.

 

زارعی کوشا با اشاره به فوت مهسا امینی و ایجاد تجمعات و اعتراضات مردم در استان‌های کشور اعلام کرد: در راستای وقوع این حوادث کردستان مظلوم واقع شد و نیاز است در هفته وحدت این مسائل جبران شود.

 

وی عنوان کرد: دستگیر کردن چند نفر برای نیروی انتظامی کار سختی نیست اما نظام دنبال این نبود که برخورد قهری با معترضان داشته باشد.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه حساب عده‌ای جوان فریب خورده و احساساتی از افراد سودجو جدا است، بیان کرد: عده‌ای که دنبال سواستفاده از تجمعات بودند و شرایط را به سمت اغتشاش سوق دادند، دستگیر شدند.

 

وی یادآور شد: حجم کار رسانه‌ای در ماجراهای اخیر، نسبت به اتفاقات سال‌های 1388 و 1396 بسیار بیشتر بود و شبکه‌های ماهواره‌ای تمام تمرکز خود را روی فضاسازی و پوشش اغتشاشات گذاشتند.

 

زارعی کوشا با اعلام اینکه طبق برآوردهای صورت گرفته و جمع‌بندی شورای تامین استان، بیشترین افرادی که در تجمع‌های اخیر شرکت داشتند، کمتر از یک هزارم جمعیت استان بودند، گفت: بخش عمده‌ای از شرکت‌کنندگان هم نوجوانان و جوانانی بودند که با توجه به اقتضای سن به دنبال هیجان افتادند.

 

وی با اشاره به اینکه غیر از دوشنبه هفته گذشته که تجمعاتی در اغلب شهرهای استان برگزار شد، تجمع خاصی نداشتیم، افزود: در رسانه‌ها اعلام کردند که اوضاع استان وخیم است که کاملا کذب بود، چراکه در روزهای دیگر، ۴۰ نفر بیشتر در تجمعات پراکنده شرکت نداشتند.

 

استاندار کردستان بازتاب رسانه‌های معاند و بزرگ جلوه دادن اغتشاشات و تجمعات را منفی و آسیب‌زا دانست و اضافه کرد: نظام طی سال‌های اخیر، امنیت پایداری را در استان فراهم و زمینه سرمایه‌گذاری را ایجاد کرد که فضاسازی رسانه‌ای دروغ به امنیت موجود، آسیب رساند.

 

کد خبر 1219619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha