موقوفات در جنگ اقتصادی به کمک مردم می‌آید/ مردم در مدیریت موقوفات مشارکت کنند 

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: در سال تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان و در حالیکه در جنگ اقتصادی به سر می بریم لازم است موقوفات به عنوان سرمایه های اجتماعی به کمک مردم بیایند. 

حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان با بیان اینکه وقف مصداق کامل و عینی صدقه جاریه است، اظهارکرد: در استان گلستان بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ موقوفه با کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و خیریه وجود دارد که مشتمل بر بیش از ۷۰ هزار رقبه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: این استان از حیث تعداد رقبات در جایگاه پنجم کشور قرار دارد و این سند ولایتمداری، دین داری و نوع دوستی مردم این استان اعم از شیعه و سنی است.

 

وی با اشاره به اولویت های اوقاف و امور خیریه افزود: یکی از اولویت های ما مردمی کردن وقف است. امروز همه اماکن مذهبی ما به صورت هیئت امنایی اداره می شود و می خواهیم این رویکرد را در حوزه موقوفات نیز تسری دهیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد از همه معتمدین، متدینین و صاحبان فکر و اندیشه در خواست کرد که در اداره موقوفات به کمک اوقاف و امور خیریه بیایند و گفت: در همین راستا ۶۰ امین را شناسایی کردیم تا در اداره موقوفات مشارکت داشته باشند.

 

وی ادامه داد: در سال تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان و در حالیکه در جنگ اقتصادی به سر می بریم لازم است موقوفات به عنوان سرمایه های اجتماعی به کمک مردم بیایند. 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: در این استان ۸ هزار و ۴۰۰ موقوفه کشاورزی به مساحت ۶ هزار هکتار داریم که این اراضی شناسنامه دار شده اند و جوانانی که در زمینه های مختلف مرتبط با کشاورزی صاحب طرح و ایده هستند می توانند از ظرفیت این موقوفات استفاده کنند.

 

 

 

کد خبر 1219938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha