خروجی فعالیت های قرآنی باید خارج شدن قرآن از مهجوریت باشد

امام جمعه قم با تقدیر از فعالیت های قرآنی ستاد کانون های مساجد کشور تاکید کرد: خروجی فعالیت های قرآنی ، باید خارج شدن قرآن از مهجوریت و تربیت انسان های ولایتمدار و متعهد و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، آيت‌الله سعیدی امروز(شنبه9مهرماه) در دیدار حجت الاسلام والمسلمین خداداده رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و اعضای ستاد برگزاری جشنواره قرآنی مدهامّتان با اشاره به جایگاه قرآن گفت: قرآن کریم، جامع ترین و بارزترین منبع و ذخیره برای هدایت بشریت است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد:  ما قرآن را معجزه الهی آخرین پیامبر خدا می دانیم که اشرف انبیای الهی است، همان طور که شریعت و دین ایشان نیز حاکم و مسلط بر همه ادیان و مکاتب الهی است.

 

وی با بیان اینکه به همین نسبت قرآن نیز حاکم بر همه کتب آسمانی است، تصریح کرد: قرآن کتاب زندگی و زمینه ساز حیات طیبه است.

 

آیت الله سعیدی در ادامه افزود: اما با همه این تلاش ها می بینیم که قرآن همچنان مهجور است و لذا ما باید تلاش بیشتری کنیم تا قرآن در بین مردم رونق داشته و در زندگی آن ها مشهودتر باشد.

 

وی با اشاره به مهجوریت قرآن در کلام پیامبر اکرم(ص) گفت: این که رسول خدا(ص) از چه چیزی گله می کند باید به شکل دقیق بررسی و تحلیل شود.

 

امام جمعه قم ادامه داد:  فراتر از بحث حفظ و قرائت قرآن که در جای خود بسیار لازم است باید در زمینه فهم و تدبر در آیات قرآن و عمل به آن ها کار کرد تا قرآن از مهجوریت خارج شود.

 

وی افزود: گاهی اوقات انسان از یک آیه قرآن، درسی می گیرد که برای همه زندگی اش کافی است و او را در مسیر سعادت و عاقبت بخیری قرار می دهد.

 

آیت الله سعیدی خطاب به دیدار کنندگان تاکید کرد: این هدف در برنامه های و فعالیت های شما باید به شکل محوری دنبال شود و افراد را در مسیر زندگی قرآنی هدایت کنید.

 

وی با بیان اینکه معارف قرآنی، سرمایه عظیمی است که انسان در اختیار دارد گفت: ما باید از این گنج بی نظیر به درستی در مسیر رشد و سعادت خود بهره برداری کنیم.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)تاکید کرد:  در کارهای قرآنی باید تلاش ما معطوف بر این باشد که بیش از این معارف قرآنی را از مهجوریت خارج کنیم.

 

وی گفت: تلاش های شما در نظام جمهوری اسلامی ایران واقعاً قابل تقدیر است که در راستای فعالیت های قرآنی کار می کنید.

 

امام جمعه قم با بیان اینکه این ها از برکات هدایت امام راحل و مقام معظم رهبری است که امروز ما از این برکات بهره مند هستیم افزود: خون پاک شهیدان پای این شجره طیبه ریخت و عزیز شدن قرآن در بین مردم از جمله این برکات است.

 

آیت الله سعیدی  تاکید کرد: قرآن باید با ولایت گره بخورد و گرنه از این سرمایه عظیم بهره لازم را نمی بریم و به آیات قرآن آن طور که باید و شاید عمل نخواهد شد.

 

وی خطاب به شرکت کنندگان در مسابقات گفت: قاریان و کسانی که در مسابقات شرکت می کنند باید به مفاهیم نیز توجه کرده و بکوشند که تربیت قرآنی را مدنظر قرار دهند که اگر اینگونه شود ما از کسانی که پیامبراز آن ها به عنوان افرادی که قرآن را مهجور کرده اند گلایه می کند، مستثنا خواهیم شد.

 

امام جمعه قم تاکید کرد: ما هم باید همانند اهل بیت(ع) ، شهدای کربلا و دیگر شهدا و علمای بزرگوار شویم که قرآن را از مهجوریت درآوردند.

 

وی خطاب به دیدارکنندگان گفت: هزینه هایی که انجام می دهید با نیت الهی باشد تا از وسوسه های شیطانی در امان باشید.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: در حوادث اخیر، در سرزمین ما به قرآن اهانت کرده و جسارت ها کردند و این برای کشوری که شیعه پیامبر و اهل بیت (ع) است بسیار بد بود.

 

وی تصریح کرد:  از این مسایل و حرکت ها باید به خدا پناه بُرد و همینطور از تأویل ها و تفسیرهایی که بعضاً صورت می گیرد که متأسفانه خالی از ولایت پذیری است.

 

امام جمعه قم  خطاب به دیدارکنندگان گفت: سال به سال بکوشید تا گام مؤثری در راستای تحقق اهداف متعالی خود بردارید چراکه  قرار است خروجی این فعالیتها ، انسان های ولایتمدار و متعهد و زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.

 

وی در پایان تاکید کرد:باید تلاش ما بر این باشد که قرآن را از مهجوریت خارج کنیم، خدا شما را در این مسیر مقدس یاری کند و مأجور باشید.در آستانه شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت حضرت حجت هستیم و با ولی عصر عهد ببندیم که قرآن را از مهجوریت درآوریم.

 

کد خبر 1219950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha