شادی و نشاط در جامعه يک اصل ثابت اسلامی است

صفدری با بیان اینکه یكی از پیش شرط‌های اساسی و مهم در جامعه‌ای كه خواهان توسعه و پیشرفت است، بهره مندی از شهروندانی شادمان و بانشاط است، گفت: شادی و نشاط در جامعه یک اصل ثابت اسلامی است و اسلام برای شادی حدودی قرار داده است.

 علی صفدری درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره بحث ایجاد امید و نشاط در جامعه، گفت: با توجه به اهمیت امید و نشاط در جامعه باید برنامه ریزی بر این موضوع متمرکز شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در زمینه تصمیم گیری راجع به موضوع ایجاد امید و نشاط در جامعه گفتگوی مفصلی با نخبگان صورت گرفت که این نخبگان متشکل از نخبگان دانشگاهی، حوزه علمیه،بودند که ره آورد گفتگو با آنها ۳۳۰ نکته اطلاع رسانی شامل هفت کلید واژه است که در این سرفصل های ویژه دسته بندی شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: یک هزار نفر ساعت کار مشورتی، علمی و مطالعاتی برای موضوع امید و نشاط با تمرکز بر داده های استخراج شده از جامعه نخبگان صورت گرفته است.

 

صفدری تصریح کرد: یکی از مشکلات و آسیب های حوزه فرهنگ نبود یک متولی واحد و در کنار آن دستگاه های همراه است و تعدد رهبری برنامه های فرهنگی در برخی مجموعه ها یک آسیب است. علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر این شورا به تشریح اقدامات اولیه جهت کسب راهکارهای مناسب برای ارتقا امید و نشاط در استان پرداخت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: اساسا انسان موجودی اجتماعی است و به لطف اجتماع می تواند بحران ها و چالش های خود را پشت سربگذارد. لزوم بودن در جمع و دریافت انرژی جمعی از آن، اعتماد به نفس و عزت نفس افراد را افزایش می دهد.

 

وی گفت: جامعه شاد به دلیل روح جمعی مثبت و پتانسیل معنوی ای كه برای انجام كارها دارد، توانایی زیادی در رسیدن به اهداف مهم در حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد.
 

کد خبر 1220021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha