۱۷ مدرسه در محل درآمد موقوفات اصفهان احداث شد/ نیاز به موقوفات جدید

حجت الاسلام بلک گفت: ۱۷ مدرسه و مرکز آموزشی با درآمد ناشی از موقوفه «صارمیه» اصفهان احداث و مورد استفاده دانش آموزان قرار گرفت.

حجت الاسلام محمد حسین بلک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به مراکز خدماتی استان اصفهان مثل مدارس، بیمارستان و مراکز فرهنگی که موقوفه هستند و یا توسط موقوفات اداره می شوند، اظهارداشت: یکی از سرمایه های مهم اقتصادی جامعه اسلامی موقوفات هستند که بر اساس نیت خیر برای امر خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

مدیرکل اوقاف استان اصفهان افزود: موقوفه و یا درآمد ناشی از وقف در موضوعات زیادی مثل رفع محرومیت، تامین نیازهای اجتماعی و برگزاری مراسم های فرهنگی ومذهبی صرف می شوند و با سرمایه گذاری در این بخش قادر به رفع بسیاری از دغدغه های جامعه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه احداث مدرسه یکی از نیازهای امروز استان اصفهان است، تصریح کرد: 17 مدرسه از محل درآمد موقوفه مشهور «صارمیه» احداث و مورد بهره برداری دانش آموزان قرار گرفته که این مصداقی از کارکرد وقف است.

نیاز به موقوفات جدید در اصفهان

مدیرکل اوقاف اصفهان با بیان اینکه در یکسال گذشته نزدیک به یکصد موقوفه به مجموعه دارایی های وقفی استان افزوده شده است،‌ تصریح کرد: این موقوفات هر کدام بخشی از نیازهای هر منطقه را رفع کرده اند.

وی ادامه داد: با توجه به تعدد نیازهای مختلف، انجام وقف در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، محرومیت زدایی و مسائل بهداشتی نیاز است و با فرصت و نیازسنجی امکان مشاوره به خیرین وجود دارد.

حجت الاسلام بلک مشارکت خیرین در انجام وقف با موضوعات خاص را از اقدامات صورت گرفته در یکسال گذشته عنوان کرد و گفت: این اقدام توانسته بخشی از نیازهای حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را بر طرف کند.

کد خبر 1220307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha