تامین ۳۸۴ هکتار زمین اوقافی برای نهضت ملی مسکن در ملایر

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه ۳۸۴ هکتار زمین اوقافی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تهیه شده است، گفت: همچنین زمین های دیگری نیز برای اجرای طرح در نظر گرفته شده که در صورت نیاز در اختیار دستگاه مربوطه قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان از ملایر «حجت الاسلام ابوذر عباسی» امروز در جمع خبرنگاران در ملایر به مناسبت دهه وقف ضمن تبریک دهه وقف اظهار کرد: شهرستان ملایر دارای 169 موقوفه است.

 

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه 63و نیم درصد از اراضی ملایر موقوفه  و بیشترین موقوفات مرحوم به شادروان سیف الدوله است افزود: نیت واقف اطعام‌دهی در شب‌های جمعه بین فقرا و مراسم عزاداری و روضه‌خوانی برای امام حسین(ع) است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: همچنین نیت دیگر واقف تهیه کفش برای زوار فقیر امام حسین(ع) در فصل زمستان است که با توجه به اینکه نیت واقف مقید به زمان فصل زمستان و افراد مشخص فقیر و در راه مانده است لذا ما نیت منطبق با اربعین نداریم اما تلاش کردیم اقرب به نیت واقف در ایام اربعین حسینی، خادم زائران حسینی باشیم .

 

 وی گفت یکی دیگر از نیت های این واقف در حوزه درمانی ساخت بیمارستان یا مدرسه است که در این زمینه نیز به نیت واقف عمل شده و تا کنون در حوزه درمانی و آموزشی پیشرفت های زیادی در حوزه وقف شهرستان از نیت واقف شاهد بوده ایم.

 

حجت الاسلام عباسی در ادامه به  سرمایه گذاری اداره اوقاف ملایر برای پروژه بازار مبل و منبت ملایر و دو پروژه دیگر اشاره کرد و افزود: برای اجرای بازار مبل و منبت ملایر با زیربنای ۱۴ هزار مترمربع، اجرای هایپرمارکت مسکن مهر با زیربنای 5000 مترمربع و برای احداث جایگاه سوخت بنزین و گاز نیز با زیربنای 6000 مترمربع، 270 میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

 

وی بیان کرد: بر خلاف سال های گذشته که 70 درصد موقوفات برای اجرای نیت واقف در نظر گرفته می شد، امسال طبق نظر نماینده ولی فقیه، 70 درصد بر حفظ عین موقوفات و 30 درصد بر اجرای نیت واقف تاکید شده است.

 

وی با اشاره به اینکه  سرمایه اوقاف املاک اوقافی است تصریح کرد: درآمد این اداره در دو سال گذشته 13 میلیارد تومان، سال گذشته 24 میلیارد تومان و امسال 27 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

 

وی با اشاره به همکاری موثر و خوب اداره اوقاف با شهرداری ملایر تصریح کرد: ایجاد بیش از 1000 میلیارد تومان ثروت برای شهرداری با در اختیار قرار دادن 800 قطعه زمین اطراف جاده سلامت از جمله نتایج این همکاری است.

 

عباسی کمک به ساخت پارک مینی ورلد و تامین زمین این پارک را بعنوان یکی دیگر از کمک های این اداره به شهرداری برشمرد و افزود: قرار بود اداره اوقاف برای ساخت هتل نیمه کاره پارک سیفیه با شهرداری همکاری کند که با پیگیری های صورت گرفته و نظر کارشناسی، اصل ایجاد این هتل در پارک اشتباه و غیر کارشناسی بوده و به همین دلیل پروژه انجام نشد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه 60 درصد زمین های در اختیار دستگاه های دولتی اوقافی است در حالی که تامین زمین این دستگاه ها وظیفه اداره راه و شهرسازی است، مطرح کرد: اداره اوقاف در کنار مردم بوده و در تقابل با مردم نیست.

 

 تامین ۳۸۴ هکتار زمین اوقافی برای نهضت ملی مسکن در ملایر

وی از تامین 384 هکتار زمین اوقافی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: قطعه زمین های دیگری نیز برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز در اختیار دستگاه مربوطه قرار می گیرد.

عباسی از تنظیم 1200 سند اولیه و تمدید 2000 ملک اوقافی طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: در شهرستان ملایر 40 هزار رقبه موقوفی داریم که 60 درصد آن ها منقضی شده است.

 

وی با بیان اینکه امسال بدلیل تاخیر در اخذ مجوزهای مربوطه، طرح مهر تحصیلی دیرتر از موعد مقرر اجرا خواهد شد، گفت: 2000 بسته لوازم التحریر شامل نوشت افزار ایرانی و کوله پشتی به مبلغ 410 میلیون تومان  تهیه شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با بیان اینکه امسال یازدهمین سالی است که طرح مهر تحصیلی در شهرستان اجرا می شود، افزود: این بسته ها طی هفته آینده توزیع خواهد شد.

 

عباسی در بخش دیگری از کمک 120 میلیون تومانی اداره اوقاف به مواکب حسینی خبر داد و تصریح کرد: این کمک ها در قالب برنج و حبوبات از ارزاق دولتی تهیه و بین موکب های سطح شهرستان توزیع شد.

وی با تاکید بر اینکه کمک‌های اوقاف و امور خیریه به موکب‌ها باید اقرب به نیت واقف و با اخذ مجوز از اداره تحقیق اوقاف استان باشد، اضافه کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای نیت واقف عمل می‌کند.

 

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر طی یک سال گذشته از اهدای ۲۳۰۰ بسته مهر تحصیلی شامل کیف و لوازم و تحریر از محل موقوفات سیف‌الدوله به دانش آموزان بی بضاعت در مهر سال گذشته خبر داد و گفت: در این زمینه ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

 

 توزیع 9 هزار بسته معیشتی

وی هزینه ۳۵۰ میلیون تومانی کمک هزینه تجهیز مدارس شهرستان ملایر ، اطعام دهی بیش از ۶۰ هزار نیازمند با توضیح غذای گرم درمناطق کمتر برخوردار و روستاهای تامین  بخشی از هزينه‌هاي دارو و درمان بیماران مستند کرونایی توزیع  9هزار و 700 سبد کالا به خانواده‌های نیازمند از محل موقوفات واقفان خیراندیش  را از اقدمنات اوقاف ملایر طی یک سال گذشته برشمرد.

 وی ، توزیع دوهزار بسته حمایتی سبد کالا در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و برگزاری برنامه های مناسبتی و فرهنگی در سطح بقاع متبرکه و شهرستان را از فعالیتها و اقدمات اداره اوقاف دو امور خیریه ملایر طی یک سال گذشته دانست.

 وی اختصاص یک هزار و 200 مترمربع زمین برای احداث مسجد و کتابخانه و مرکز درمانی ، پخت و توزیع نان رایگان در حاشیه شهر ملایر به مناسبت‌های مختلف ، طرح ضیافت همدلی با توزیع ۲هزاربسته  حمایتی در ماه مبارک رمضان به خانواده‌های بی‌بضاعت هر بسته ۷۰۰ هزار تومان  را نیز از  دیگر اقدامات  بوده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر افزود: ، کمک ۱۲۰ میلیون تومانی به مراکز درمانی در بحث کرونا و توزیع بیش از چهار هزار عدد ماسک به مراکز درمانی و همچنین اهدای ۱۸ عدد ویلچر به معلولان ، تجلیل از ۱۳۷ مدافع سلامت کادر درمان و ۴۰ خدمه بیمارستان و همچنین کمک هزینه ۵۰۰ میلیون تومانی به بیماران سخت درمان، مساعدت به دانش آموزان بی بضاعت 66 مدرسه با ۱۸۵ میلیون تومان از دیگر اقدمات انجام شده این اداره طی یک سال گذشته دانست.

 برگزاری ده برنامه محوری در دهه وقف

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از برگزاری ده برنامه محوری همزمان با دهه وقف  در ملایر خبر داد و افزود: راه‌اندازی میز خدمت در اداره  اوقاف و امور خیریه ملایر با حضور مسئولان هر واحد همزمان با دهه وقف،اعزام 15 مبلغ بومی و اعزامی ،سرکشی به خانواده معظم شهدا، تجلیل از کار کادر درمان، دیدار با امام جمعه و فرماندار و  رياست دادگستری ،سرکشی از بیمارستان های امام حسین(ع) و مهر ملایر نشست شورای اداری شهرستان با محوریت وقف ، نشست با خبرنگاران و... از مهمترین برنامه های دهه وقف د ملایر است.

 

 

 

 

کد خبر 1220319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha