ولایت و حجاب  دو اصل مورد تاکید شهدا است

جوادنیا گفت: همه شهدا بر روی دو نکته تاکید فراوان داشتند و آن دو ولایت و حجاب بود که ما باید امروز به آن توجه کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «طوبی جواد نیا» در حاشیه برپایی مراسم روایت مادری که به نقد و بررسی کتاب «به بها خریدند» روایت داستانی مادر شهیدان احمد، یونس، علی و محمد جوادنیا به بیان خاطراتی از دوران جوانی، حضور برادران در جنگ و نحوه شهادت این چهار شهید گرانقدر پرداخت و گفت: شهدا با رشادت و ایثار در برابر کفر جهانی ایستادگی کردند و جان شیرین خود را فدای ارزش های انقلاب و اسلام کردند.

 

خواهر شهیدان «احمد، علی، یونس و محمد جوادنیا» افزود: جوانان رشید ایران اسلامی در بهترین دوران زندگی خود که همان جوانی است با حضور در جبهه های حق علیه باطل، از خود، زندگی، خانواده و ... گذشتند تا امروز ما در آرامش، آسایش و امنیت کامل زندگی کنیم.

 

جوادنیا با بیان خاطراتی از شهید محمد جوادنیا گفت: محمد برادر کوچک ما بود که در کربلای هشت در شلمچه به شهادت رسید او تعریف می کرد در یکی از عملیات ها باید از میدان مین می گذشتیم که برخی از بسیجیان داوطلبانه روی مین ها خوابیدند تا دیگر رزمندگان برای شرکت در عملیات از میدان مین عبور کنند، در زمان برگشت از عملیات بدن های قطعه قطه این شهدا جگر انسان را کباب می کرد.

 

وی افزود: همه باید خاطرات، وصایا و زندگی نامه شهدا را مطالعه کنند تا بدانند بر این مرز و بوم چه گذشته و چه جوانانی را در راه این انقلاب فدا کردیم.

 

جوادنیا بر ضرورت ولایتمداری و حرکت در مسیر ارزش های انقلاب تاکید کرد و گفت: اگر نسل جوان و نوجوان امروز ایران اسلامی با این وقایع بیشتر آشنا شوند و بدانند چه فداکاری های در این راه انجام شده در مسیر ارزش های انقلاب حرکت خواهند کرد و توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

 

خواهر شهیدان جوادنیا همچنین به بیان خاطره ای از احمد جوادنیا پرداخت و گفت: احمد برادر بزرگ ما بود و در کردستان و به دست کومله های دموکرات به شهادت رسید.

 

وی با اشاره به وقایع اخیر و آشوب هایی که با رهبری استکبار و دست نشانده های آنها و برخی فریب خوردگان در کشور به وجود آمده است، بیان کرد: کومله ها و دموکرات ها که الان با توطئه های شوم خود مملکت را به این وضع رساندند، در دوران انقلاب جنایت های بسیاری را انجام دادند و جوانان بسیاری را به شهادت رساندند و امروز با فوت یک دختر آشوبی اینچنین به پا کردند. هنوز جنگ نشده بود پادگان بانه به دست دموکرات ها و کومله ها افتاده بود، یک عده نیرو برای آزاد سازی این پادگان می خواستند که احمد جزء اینها نبود آنقدر گریه و التماس کرد تا او نیز برای اعزام انتخاب شد. آنها را با هلیکوپتر اعزام کردند این دلیر مردان از بالا به درون پادگان برای آزاد سازی پریدند، تلاش های بسیاری برای آزاد سازی پادگان انجام دادند، چند روزی بدون هیچ آب و غذایی در پادگان در محاصره بودند و عده زیادی از آن ها به دست کومله ها به شهادت رسیدند که به یاری خدا و تلاش های نیروهای شهید چمران توانستند پادگان را آزاد و شهدا را بیاورند و اینها اولین شهیدان بعد از انقلاب بودند که به دست کومله ها به شهادت رسیدند و در تهران تشییع شدند.

 

وی با بیان اینکه دو نکته‌ای که شهدا روی آن تاکید داشتند ولایت و حجاب بود گفت: نباشد روزی و نبینم روزی که پشت ولایت خالی شود. همه از ولایت فقیه دفاع می‌کنیم.

 

جوادنیا گفت: ملت ایران باید آگاه و هوشیار باشند و فریب دشمنان قسم خورده انقلاب را نخورند و با آگاهی و هوشیاری به حفظ ارزش های انقلابی بپردازند.

کد خبر 1220419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha