عضویت بیش از ۴ هزار نفر در کانون پرورش فکری قزوین

موسوی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین دارای ۴ هزار و ۴۷۶ نفر عضو در رده سنی چهار تا ۱۸ سال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سید علی اکبر موسوی» در نشست خبری که امروز (دوشنبه ۱۱ مهر) در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، بیان کرد: اگر شرایط تربیتی کودکان طوری باشد که که فطرت آنها آسیب نبیند، بسیاری از مشکلات را در جامعه نداریم.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ادامه داد: بسیاری از ناهنجاری ها نتیجه خصلت هایی همچون طمع، کینه توزی و خودخواهی است که این خصلت ها در کودکان وجود ندارد و شرایط خانوادگی، اجتماع و آموزش ناسالم سبب شده تا این ویژگی ها در فرد نهادینه شود.

 

* کم کاری در حوزه کودکان صدمان جبران ناپذیری را به دنبال دارد

وی اضافه کرد: از ۱۶ تا ۲۲ مهر با عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده که تلنگر و نشانه ای برای جامعه است که حقوق کودکان جدی گرفته شود و اگر در این حوزه کم کاری شود صدمات جبران ناپذیری را خواهیم داشت.

 

موسوی اعلام کرد: قشر کودک و نوجوان باید به معنای واقعی کلمه در دستور کار باشند و به مسائل آنها پرداخته شود؛ به دلیل پیچیدگی در دنیای امروز خیلی از مسائل از عهده خانواده ها خارج است و آموزش ها به گونه ای نیست که از عهده خانواده برآید و لازم است مربی داشته باشند و به نیاز کودکان و نوجوانان پرداخته شود تا شاهد جامعه ای شاداب و خلاق در آینده داشته باشیم.

 

* ارائه ۶۲ فعالیت فرهنگی و هنری در مراکز کانون پرورش فکری

وی با اشاره به فعالیت کانون پرورش فکری اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین دارای ۱۶ مرکز ثابت، پنج مرکز سیار شهری و روستایی و یک مرکز پستی است و در مجموع ۶۲ نوع فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز کانون در حال انجام است و کانون مهمترین نهادی است که کار تخصصی در حوزه کودکان و نوجوانان انجام می دهد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین افزود: یکی دیگر از فعالیت های کانون در حوزه کتاب و کتابخوانی است و کانون استان قزوین دارای کتابخانه تخصصی برای کودکان و نوجوانان است که ۱۷۱ هزار جلد کتاب در این حوزه داریم که به دانش آموزان و اعضای کانون امانت داده می شود.

 

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دارای ۴ هزار و ۴۷۶ نفر عضو در رده سنی چهار تا ۱۸ سال است که ۶۸ درصد اعضا دختر و ۳۲ درصد پسر هستند.

 

* ۲۴ هزار جلد کتاب به کودکان و نوجوانان امانت داده شده است

موسوی گفت: اجرای برای کودکان و نوجوانان با معلولیت جسمی و حرکتی برنامه دیگری است که در کانون اجرایی می شود که با حضور مربیان برای کودکان دارای معلولیت جسمی و حرکتی برنامه و کتاب داریم.

 

وی خاطر نشان کرد: فعالیت دیگر کانون در حوزه زبان آموزی است که در کانون زبان ۲ هزار و ۵۰۰ زبان آموز در حوزه زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی و عربی داریم.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین تأکید کرد: در حوزه کتاب از ابتدای سال تاکنون ۲۴ هزار و ۲۵ جلد کتاب به کودکان و نوجوانان در مراکز کانون امانت داده ایم.

 

وی در ادامه به برنامه های کانون در سال جاری اشاره کرد و توضیح داد: برگزاری پویش فصل کتاب در ایام تابستان، برگزاری جشن روزه اولی برای فرزندان خانواده های بی بضاعت، اجرای جنگ شادی، توزیع ۲ هزار و ۳۰۰ جلد کتاب در مراکز ثابت و سیار، برگزاری مراسم گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان، برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در مناسبت های ملی و مذهبی از جمله برنامه های ما در سال جاری بوده است.

 

موسوی ادامه داد: برگزاری کارگاه نجوم در بیش از ۲۱ مدرسه با ۳ هزار و ۸۰۰ دانش آموز، برگزاری کارگاه های عمومی و تخصصی در مراکز ثابت و سیار و استفاده ۱۴ هزار نفر از اعضای کانون از نمایش های مرکز تئاتر کانون از دیگر برنامه های کانون پرورش فکری استان در سال جاری بوده است.

 

* برگزاری جشنواره قصه گویی در هفته کودک در قزوین  

وی در ادامه به برنامه های هفته ملی کودک اشاره کرد و یادآور شد: به مناسبت هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر برنامه های متعددی تدارک دیده شده که دیدار با استاندار و امام جمعه قزوین، برگزاری جشن بزرگ روز جهانی کودک، برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری‌ از ۱۶ تا ۲۰ مهر  در کانون پرورش فکری، نقاشی روی حجم های سفالی بزرگ در محوطه پارک مطهری، عیادت مربیان کانون از کودکان بیمار بیمارستان قدس و اجرای طرح پیک امید در مناطق محروم از جمله این برنامه ها است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین خاطر نشان کرد: برگزاری بیست و چهارمین جشنواره قصه گویی از دیگر برنامه های هفته کودک است که از ۱۸ تا ۲۰ مهر ماه در قزوین برگزار می شود.

 

کد خبر 1220471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha