ثبت ۵ وقف جدید در همدان/ اجرای طرح «دست های مهربانی»

حجت الاسلام زین العابدینی اشاره‌ای به طرح «دست‌های مهربانی» داشت و گفت: ۱۴ هزار بسته بهداشتی و غذایی بین جامعه هدف این طرح در مناسبت‌های مختلف توزیع شد که بالغ بر ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

 

حجت الاسلام «رضا حاجی زین العابدینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال ۵ وقف جدید در استان  همدان به ثبت رسیده است، گفت: تلاش می کنیم با واقفان صحبت کنیم و وقف های اجرای با توجه به نیازهای روز جامعه باشد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: نیازهای روز جامعه را احصا کردیم که به عنوان نیت واقف در اولویت قرار بگیرد و این نیازها به واقفان پیشنهاد داده می‌شود و نمی‌توان اجباری در این زمینه به کار برد. اراضی و املاک خوبی در اوقاف همدان وجود دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری است تا در نیازهای روز جامعه از جمله اشتغال و تحصیل دانش آموزان و ... وارد شود.

 

وی به طرح های اجرای در طی سال اشاره کرد و اظهار داشت: طرح ویزیت رایگان در دارالشفای امامزاده عبدالله نیز اجرا می‌ شود  که از ابتدای سال هر ویزیت به نام یک شهید ثبت می‌شود که این برنامه در ذیل کنگره ۸ هزار شهید همدان اجرایی می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ابراز کرد: در ایام اربعین طرح‌های «جاماندگان اربعین» در همدان و امامزاده محسن برگزار شد و خدمات رسانی به زائران در امامزاده بی بی گرجی و آشپزخانه امامزاده عبدالله انجام می‌شد که بیشتر با رویکرد حمایتی از موکب‌ها بود، هم‌چنین در گردنه اسداباد یک موکب از سوی این اداره برپا شد.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به تعداد موقوفات در هر استان در سه طیف تقسیم می‌شوند، گفت: همدان در طیف ب یعنی درجه دو است، متاسفانه وقف قرآنی در همدان نداریم تنها یک موقوفه در اسدآباد است که آن هم درآمدی ندارد. اغلب نیات موقوفات همدان در زمینه دارو و درمان، روضه خوانی و ایتام است.

 

وی در مورد بقعه شاهزاده حسین  ادامه داد: برای طرح توسعه شاهزاده حسین ۹ میلیارد اعتبار در سال جاری جذب شده تا در حین توسعه تملک این زمین نیز انجام شود، هم‌چنین ۱۱ هزار متر اراضی اطراف بقعه متبرکه به آن الحاق می‌شود.

 

 

کد خبر 1220676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha