کنسلی۶ درصد پروازهای صبح خراسان جنوبی/ لزوم ورود بخش خصوصی

طهماسبی با اشاره به اینکه ۶ درصد پروازهای شیفت صبح به دلیل تعطیلات رسمی در نیمه نخست سال تعطیل شدند، گفت: نیازمند توسعه پروازها در خراسان جنوبی هستیم و مسئولان استانی باید در این خصوص پیگیری های لازم را انجام دهند.

عظیم طهماسبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار کرد: پروژه توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه بیرجند با هزینه کرد 60 میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران تکمیل شده که ظرف دو هفته آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت، همچنین برای بهسازی ترمینال قدیم هم اعتبارات لازم پیش بینی شده که در حال آماده سازی اسناد مناقصه توسط مشاور است و به محض تکمیل اسناد مناقصه مجوز هیات مدیره جهت انجام مناقصه اخذ و فراخوان انجام مناقصه انجام می شود.

 

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی تصریح کرد: متاسفانه ای مصوبه ای از دور اول سفر ریاست جمهوری به استان خراسان جنوبی نداشتیم.

 

وی گفت: روشنایی باند فرودگاه طبس با پیش بینی اعتبار بالغ بر 40 میلیارد تومان در دست اجرا است، تمامی تجهیزات و کابل‌های مورد نیاز به طول 40 کیلومتر خریداری شده و هم اکنون در حال آماده سازی و جانمایی چراغ‌ها است که به محض تکمیل، مراحل نصب و کابل گذاری شروع خواهد شد.

 

طهماسبی با بیان اینکه اعتبارات چهار پروژه عمرانی فرودگاه از محل منابع داخلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است، گفت: محوطه سازی فرودگاه بیرجند با اعتبار 20 میلیارد تومان از دیگر پروژه‌ها است که فاز مطالعات پروژه تکمیل و منتظر برگزاری مناقصه برای این مهم هستیم.

 

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به پروازهای استان، گفت: پنج شنبه ها پرواز نداریم و دوشنبه و جمعه هم یک پرواز داریم، و مابقی روزها صبح و بعد از ظهر پرواز در مسیر تهران-بیرجند-تهران برقرار است.

 

طهماسبی با بیان اینکه نیازمند توسعه پروازها در استان خراسان جنوبی هستیم، افزود: مکاتبات لازم هم در این خصوص انجام شده و در صورتی که مشکل ناوگان شرکت های هواپیمایی حل شود این مورد هم در دستور کار است، البته نیاز است که مسئولان استانی هم در این خصوص پیگیری های لازم را انجام دهند.

 

وی دلیل لغو پی در پی پروازهای استان را کاهش تقاضا، تعطیلی ها و چک های دوره ای هواپیماها عنوان کرد و افزود: چک های هواپیمایی در روزهای عادی انجام نمی شود چراکه روز اداری نمی توان پروازها را کنسل کرد و مدیران و مسئولان در رفت و آمد هستند.

 

نیازمند ورود بخش خصوصی هواپیمایی در خراسان جنوبی

مدیرکل فرودگاه‌های استان  با اشاره به کنسلی پروازها در 6 ماهه نخست امسال، گفت: در 6 ماهه نخست به جزو روز اربعین، روزهای تعطیل رسمی، کنسلی پرواز را توسط یک شرکت هواپیمایی شاهد بودیم که بیشتر پروازها کنسل شده مربوط به روزهای 2 پروازی بوده و امکان استفاده از پرواز دوم برای مسافرین فراهم بوده است.

 

وی افزود: در مجموع می‌توان گفت 6 درصد پروازهای شیفت صبح به دلیل تعطیلات رسمی در نیمه نخست سال تعطیل شدند.

 

طهماسبی در پایان با تاکید بر توسعه پروازهای استان، گفت: با ورود بخش خصوصی در استان و حمایت از شرکت‌های هواپیمایی موجود بخشی از مشکلات پروازها حل خواهد شد، این موارد با حمایت های استاندار در دست پیگیری است.

 

وی افزود: یکی از دلایل عدم تمایل برقراری پرواز توسط شرکت های هواپیمایی در مرکز استان خدمات هلدلینگ فرودگاهی فرودگاه شهید کاوه بیرجند است که می‌بایست بخش خصوصی در این حوزه سرمایه گذاری و ارائه سرویس کنند.

 

 

 

کد خبر 1220861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha