روزهای فرهنگی تاجیکستان در تبریز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری روزهای فرهنگی تاجیکستان با حضور هنرمندان این کشور در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، «سیدقاسم ناظمی» گفت: روزهای فرهنگی تاجیکستان، با همکاری وزارتخانه های فرهنگ ایران و جمهوری تاجیکستان و سفارتخانه آن و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چهارده و پانزده مهرماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقیافزود: آیین افتتاح این رویداد فرهنگی روز گذشته با حضور وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شخصیت‌های فرهنگی و هنری داخلی و خارجی در تهران برگزار شد و در ادامه همزمان با تهران و شیراز در روزهای یاد شده در تبریز نیز برگزار خواهد شد.

ناظمی تصریح کرد: بازدید از مکان‌های فرهنگی و تاریخی همچون بازار تبریز،‌ خانه استاد شهریار و ...، نشست با اساتید دانشگاه هنر، حضور در مقبره کمال خجندی، بازدید از هنرستان‌ موسیقی، اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری از جمله گروه موسیقی، قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی و ... از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی در تبریز محسوب می‌شود.

براساس این گزارش اشتراکات فرهنگی بسیار فراوان ایران با تاجیکستان به عنوان بسترهای توسعه روابط فرهنگی، فرصت مناسبی برای گسترش روابط در دیگر زمینه‌ها را فراهم کرده است.

کد خبر 1221020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha