کانون های فرهنگی و هنری شهرستان مانه و سملقان ارزیابی شد

در آستانه ۱۵ مهر روز ملی «روستا و عشایر» با هدف ارتقاء اقدامات کانون های فرهنگی و هنری، کانون های مساجد شهرستان مانه و سملقان با حضور مدیر ستاد فهما بازدید شد و مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد فهما خراسان شمالی همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و در آستانه 15 مهر، روز ملی روستا و عشایر،  با هدف ارتقاء اقدامات کانون فرهنگی هنری "عاشقان ولایت"  مسجد حضرت ابوالفضل (ع) به روستای عشق آباد شهرستان مانه و سملقان رفت و در نشستی با فعالان مسجدی و امام جماعت این مسجد در خصوص تعیین تکلیف کانون آن و انتخاب مدیر جدید به بحث و گفتگو پرداخت.


وی در این نشست که افراد موثق شورا و دهیاری روستا را نیز گرد خود آورده بود، به اهمیت نقش مسجد در ارتقاء فعالیت های فرهنگی  اشاره کرد و گفت: امروز دچار جنگ فرهنگی هستیم و دشمن به واسطه ابزار آن به خانه های ما راه یافته و خطر بیخ گوش ما است و جوانان و نوجوانان ما در خطر جدی این جنگ نابرابر هستند.



وی اضافه کرد: باید دانش آموزان، نوجوانان و جوانان را با ارتقاء فرهنگی واکسینه کنیم و برای کار نتیجه بخش لازم است به دنبال همراهی مردم باشیم.


حجت الاسلام پاکدامن با تأکید بر حضور بیشتر مردم در مساجد از راهکارهای اصلی مقابله با جنگ فرهنگی دشمن نام برد و گفت: اگر بتوانیم مردم را برای کار فرهنگی و حمایت از ضرورت فعالیت های فرهنگی آماده کنیم، بدون شک می توانیم در برابر آسیب های اجتماعی و  تلاش دشمنان بایستیم.


وی همچنین با اشاره به همت و اراده جمعی مردم در نقاط مختلف شهری و روستایی و تجسم این اراده در ساخت بنای فیزیکی مساجد همچنین ادامه داد: اگر والدین آگاه شوند که چه خطر بزرگی کودکان و نوجوانان ما را تهدید می کند به همان اندازه که برای سخت افزار مسجد هزینه می کنند برای بنای فرهنگی نیز هزینه خواهند کرد.



کانون های روستایی بخش مانه میزبان سلسله نشست های فرهنگی


حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدير ستاد فهما خراسان شمالي همزمان با فرا رسيدن سالروز شهادت امام حسن عسگري (عليه السلام) با هدف ارتقاء اقدامات کانون هاي مساجد شهرستان مانه و سملقان، نشست مشترکي با ارکان مساجد و فعالان پنج کانون روستايي در اين شهرستان برگزار کرد و ايده هاي تأثيرگذاري بيشتر اين کانون ها در مناطق واقعه، را بررسي کرد و راهکارهاي در اين باره ارائه شد.


وی ابتدا با ارکان مسجد حضرت امیر المومنین (ع) روستای کوشکی ترکمن، نشست صمیمانه ای برگزار کرد و در این نشست «زهرا زرین فر» از مربیان تربیتی و قرآنی روستا، به عنوان مدیر جدید کانون "عاشقان امامت"  این مسجد انتخاب و ضمن قدردانی از زحمات «فاطمه هنرمند گیامی» مدیر اسبق، راهکارهای ارتقاء فرهنگی و اقدامات اثرگذار  کانون های مساجد مورد بررسی قرار گرفت.



مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  در روستای خرمده شرقی حاضر شد، ضمن بازدید از فعالیت های مسجدی این روستا، نشستی با ارکان مسجد و نیز شورا و دهیار و فرمانده پایگاه بسیج آن برگزار کرد که راهکارهای ارتقاء کانون فرهنگی هنری "رمضان" در این نشست بررسی و بازبینی شد.


پس از آن نیز روستای خرمده غربی مقصد بعدی این نشست ها بود که حجت الاسلام پاکدامن، ضمن بازدید از فعالیت های مسجدی کانون "مشتاقان ولایت"  مسجد امام حسن (ع) این  روستا نشستی با اسحاقی، شورای این روستا برای اثربخشی بیشتر اهالی مسجد در کاهش آُسیب های اجتماعی برگزار کرد.



نشست مشترکی با ارکان مسجد حضرت ابولفضل (ع) روستای عشق آباد  برنامه بعدی این روز فرهنگی بود که  ضمن بازدید از این مسجد در خصوص تعیین تکلیف
کانون "عاشقان ولایت" آن و انتخاب مدیر جدید با حجت الاسلام دبیقی، امام جماعت مسجد و هیئت امنا و فعالان آفرهنگی روستا  گفتگو شد.


نشست صمیمانه با حجت الاسلام رحمانی، امام جمعه شهر پیش قلعه در بخش مانه دیگر برنامه انجام شده بود که پس از آن با همراهی وی، نشست فرهنگی و کارشناسانه ای با  اهالی مسجد برای فعال شدن کانون فرهنگی هنری "بصیرت" مسجد جامع روستای برج زنگانلو شهرستان مانه و سلمقان برگزار شد  و در این نشست «بهاره یزدانی» به عنوان  مدیر جدید این کانون معرفی و برای همکاری بیشتر درجهت ارتقاء فرهنگی این منطقه، اعلام آمادگی شد.



مدیر جدید کانون «بصیرت» معرفی شد


حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به همراه حجت الاسلام رحمانی، امام جمعه شهر پیش قلعه همزمان با شب شهادت امام حسن عسگری(علیه السلام) برای فعال شدن کانون فرهنگی هنری "بصیرت" مسجد جامع روستای برج زنگانلو شهرستان مانه و سلمقان در این مسجد حضور یافتند و در نشستی کارشناسانه مدیر جدید این کانون معرفی و برای  همکاری بیشتر درجهت ارتقاء فرهنگی این منطقه، اعلام آمادگی شد.


حجت الاسلام رحمانی، امام جمعه شهر پیش قلعه ازتوابع شهرستان مانه و سملقان نیز در این نشست عنوان کرد: کانون مسجد باید با مطالبه گری در صدد رفع مشکلات منطقه برآید.



وی در خصوص پیگیری مشکلات این روستا با هدف ارتقاء فرهنگی آن اعلام حمایت کرد.



در این نشست  «بهاره یزدانی» به عنوان مدیر جدید کانون بصیرت انتخاب و از زحمات «غلامعلی شاددل» مدیر اسبق این کانون قدردانی شد.



گفتنی است، برگزاری نشست های کتابخوانی و معرفی کتب ارزشمند بصیرتی برای دختران جوان روستا از اهم اقدامات پیش روی در این کانون می توان نام برد.




مدیر جدید کانون «عاشقان امامت» روستای کوشکی انتخاب شد


حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد فهما خراسان شمالی همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و در آستانه 15 مهر، روز ملی روستا و عشایر، با ارکان مسجد حضرت امیر المومنین (ع) روستای کوشکی ترکمن، نشست صمیمانه ای برگزار کرد و در این نشست مدیر جدید کانون "عاشقان امامت"  این مسجد انتخاب  و راهکارهای ارتقاء فرهنگی و اقدامات اثرگذار کانون های مساجد مورد بررسی قرار گرفت.



وی در این نشست با عنوان اینکه موضوع فرهنگ و ارتقاء فرهنگی، بحث قابل توجه و بسیار  مهمی در شرایط امروز است، بر تلاش در این حوزه و دقت در برنامه های فرهنگی  بسیار تأکید کرد و گفت: امروز دچار جنگ فرهنگی هستیم و دشمن به واسطه ابزار آن به خانه های ما راه یافته و خطر بیخ گوش ما است و جوانان و نوجوانان ما در خطر جدی این جنگ نابرابر هستند.



وی همچنین با تصریح این مهم که خسارت جنگ فرهنگی از جنگ نظامی به مراتب بیشتر و جبران ناپذیرتر است، گفت: اگر کسی در جنگ نظامی تیر بخورد و کشته شود، شهید محسوب می شود و  به بهترین جایگاه می رسد، اما اگر در جنگ فرهنگی تیر بخوریم نکبت و بی آبرویی به دنبال خواهد داشت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه کرد: موضوع ازدواج های زودهنگام ناآگاهانه و آمار بالای طلاق غیر قابل تصور در مناطق روستایی، کاهش آگاهی های دینی و  بی توجهی به یادگیری و ارتقاء آگاهی دینی در برخی نقاط و دیگر مواردی که نیاز دارد با به میدان آمدن فعالان فرهنگی برنامه ریزی دقیق  با آنها مقابله شود.



گفتنی است، در این نشست «زهرا زرین فر»  به عنوان مدیر جدید این کانون انتخاب و برای تداوم برنامه های فرهنگی هنری در مسجد اعلام همکاری کرد.
 



برگزاری نشست فرهنگی  کانون «رمضان» مسجد امام حسن (ع) در روستای خرمده شرقی 

 

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در روستای خرمده شرقی حاضر شد و ضمن بازدید از فعالیت های مسجدی این روستا، نشستی با ارکان مسجد و نیز شورا و دهیار و فرمانده پایگاه بسیج آن برگزار کرد که راهکارهای ارتقاء کانون فرهنگی هنری "رمضان" در این نشست بررسی و بازبینی شد.



این جلسه که پس از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار شد، چند تن از اهالی اثرگذار مسجد در نشستی گرد هم آمدند و مسایل فرهنگی این روستا مورد بررسی قرار گرفت که مهاجرت جوانان از روستا به شهر از اهم این مشکلات می توان نام برد.



در این جلسه پس از تحلیل و ارزیابی مسایل مطرح شده، تقویت مسجد و کانون مسجد برای ارتقاء فرهنگی منطقه مورد توجه بیشتر قرار گرفت و مقرر شد با همیاری حجت الاسلام غلامی امام جماعت و معرفی یکی از جوانان روستا به عنوان مدیر کانون جدید فعالیت های جدید فرهنگی برنامه ریزی و اجرا شود.

 

 

 

کد خبر 1221054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha