هنرمندان تاجیکستانی از هنرستان موسیقی اقبال آذر تبریز بازدید کردند

جمعی از هنرمندان فعال در حوزه موسیقی تاجیکستان با حضور در هنرستان اقبال آذر تبریز با اساتید و هنرآموزان این واحد آموزشی دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی،همزمان با برگزاری ویژه برنامه های روزهای فرهنگی تاجیکستان در ایران،‌ جمعی از هنرمندان فعال در حوزه موسیقی تاجیکستان با حضور در هنرستان اقبال آذر تبریز با اساتید و هنرآموزان این واحد آموزشی دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار «مظفر محمدی»، رایزن سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران طی سخنانی در این دیدار صمیمی و دوستانه با تاکید بر تولید آثار هنری مشترک میان هنرمندان دو‌ کشور گفت: علاقه مند به برپایی نمایشگاه مشترک هنری و برگزاری نشست های تخصصی در راستای تبادل نظر و تجربه میان هنرمندان ایرانی و تاجیکی هستیم.
وی با بیان اینکه ایران و تاجیکستان دو دولت دوست و برادر هستند که اگر تعاملات فرهنگی میان آنها گسترش یابد،بدون شک دیگر روابط در عرصه های مختلف نیز ارتقاء خواهد یافت،خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم هنر زبان مشترک تمام ملت هاست و هنرمندان بهترین سفیران فرهنگی میان دو کشور هستند.

در این مراسم هنرآموزان و گروه های هنری هنرستان های اقبال آذر و کوثر تبریز به اجرای قطعات مختلف کلاسیک، ایرانی، آذربایجانی و تاجیکی پرداختند که با استقبال گروه هنرمندان تاجیکستانی همراه شد.

بازدید از مکان‌های فرهنگی و تاریخی، حضور در مقبره کمال خجندی، اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری از جمله گروه موسیقی، قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی و ... از جمله برنامه‌های روزهای فرهنگی تاجیکستان در تبریز بوده است.

کد خبر 1221485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha