بیش از۳۲هزارپرونده قضایی درآمل امحا شد

حجت الاسلام اکبری گفت: در شش ماه نخست سال ۳۲هزار و ۵۰۰ پرونده غیرضروری درحوزه قضائی آمل امحا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز(۱۶مهر) در بازدید از بایگانی راکد و برخی از شعبات دادگستری و دادسرای شهرستان آمل در جریان نحوه برخورد و روند رسیدگی قرار گرفت و نسبت به تقویت نقاط قوت و شناسایی نقاط ضعف و رفع ایرادات و نواقص، ارشادات لازم را داشت.

 

رئیس کل دادگستری استان مازندران همچنین ضمن بازدید از دفتر اجرای احکام دادگستری و دادسرای شهرستان آمل وضعیت آماری پرونده های شعب، وقت های رسیدگی و تعیین اوقات نظارت، رسیدگی و اوقات احتیاطی، دلایل افزایش پرونده ها و علت اطاله دادرسی ها که از اهمیت ویژه ای برخوردار است بررسی و بر بهبود وضعیت آمار ، تعیین وقت های مناسب و زود هنگام و پرهیز از تعیین اوقات طولانی تاکید کرد.

 

وی در جریان این بازدید ضمن تقدیر از همکاران دادگاه  و دادسرا  بر تداوم هرچه بهتر روند بایگانی پرونده ها و رسیدگی به پرونده های مهم و حفظ حقوق شهروندی تاکید کرد. 

 

حجت الاسلام اکبری گفت: در شش ماه نخست سال ۳۲هزار و ۵۰۰ پرونده غیرضروری درحوزه قضائی آمل امحا شد و همچنین حدود یکصد هزار پرونده قبل از سمپ (سامانه مدیریت پرونده قضایی) مانده بود که درحال فرم گذاری و پالایش است که در کمترین زمان ممکن نیز نسبت به بازبینی و فرم گذاری و پالایش این پرونده ها اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

کد خبر 1221650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha