نابسمانی مهاجرت های درون کشوری چالش آفرین است

نورصالحی با اشاره به حجم مهاجرت های بین استانی در ایران اسلامی، گفت: نابسمانی و عدم مدیریت مهاجرت های درون کشوری چالش آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمد نورصالحی روز یکشنبه(17 مهرماه) در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به ضرورت مدیریت مهاجرت در درون استان ها و بین استان های کشور اظهارداشت: تاکنون در جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی این موضوع مطرح شده تا مهاجرت داخلی برای جلوگیری از چالش عدم تناسب ظرفیت یک استان و حجم سکونت گاه ها رفع شود.

 

رئیس شورای شهر اصفهان افزود: نابسمانی و عدم مدیریت مهاجرت های درون کشوری چالش آفرین است و باعث ایجاد مناطق محروم در حاشیه شهرها خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مدیریت مهاجرت به معنی توقف و جلوگیری از این اقدام مردم نیست، تصریح کرد: با چنین طرحی قادر به پیش بینی ظرفیت های یک شهر و استان و پذیرش میزان مهاجرت ها خواهیم بود.

 

به گفته نور صالحی، ایجاد فاصله طبقاتی در برخی از مناطق ناشی از همین بی توجهی به ظرفیت و پتانسیل یک منطقه و پذیرش مهاجرت ها است.

 

وی اضافه کرد: بررسی عوامل مهاجرت از یک شهر به یک نقطه دیگر در کشور هم به برنامه ریزی صحیح و‌ آینده نگری کمک می کند.

 

در این جلسه رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر اصفهان از مهاجرت بیش از یک میلیون نفر از دیگر استان های کشور به اصفهان در دو دهه گذشته خبرداد.

 

لزوم تقویت ارتباط بین مردم و مسئولان شهری

 

نورصالحی به اتفاقات اخیر و بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: برخی از افراد بی حجاب بنا به گفته رهبر معظم انقلاب دوستدار نظام هستند پس باید آنان را جذب کرد و ارتباط بین مردم و مسئولان باید تقویت شود.

 

وی ادامه داد: تقویت ارتباط بین مسئولان شهری و شورای اسلامی شهر نیز با آحاد جامعه برقرار و دغدغه های آنان را بشنویم.

 

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان وجود ارتباط مسئولان و مردم و توجه به نیازها و ایجاد رضایتمندی را در جذب به نظام مهم خواند و گفت: خدمت خالصانه و صادقانه یک ضرورت و مولفه ای کارآمد در تقویت امید به انقلاب خواهد بود.

کد خبر 1222073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha