بیانات رهبر انقلاب در ۱۹ مهر به محور فعالیت کانون های مساجد تبدیل شده است

امیریان گفت: بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ در جمع ائمه جماعات مسجد در خراسان شمالی، به عنوان یک نقشه راه و محور فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد تبدیل شده است.

«اسفندیار امیریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری ضمت تبرک فرارسیدن ۱۹ مهرماه اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری در ۱۹ مهر سال ۱۳۹۱ در جمع ائمه جماعات مسجد در خراسان شمالی، به عنوان یک نقشه راه و محور فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد تبدیل شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان بابیان اینکه ۱۹ مهر مصادف با سالروز بیانات تاریخی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد است افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بخشی از این بیانات فرمودند؛ من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید. با همکاری بسیج این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید.

 

وی ابراز کرد: امروز کانون های مساجد به عنوان مجموعه ای فعال در مساجد در طول سال به ویژه در مناسبت های مختلف با برگزاری برنامه های متعدد، نقش اثرگذاری را در جامعه دارند و توجه به فرمایشات رهبری در برنامه های کانون ها سبب می شود تا این کانون ها بتوانند در مسیر درست و هدفمندی حرکت کنند.

 

امیریان تصریح کرد: همچنین ایشان در بخش دیگری از این بیانات فرمودند؛ بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می کند، فراهم کنید، مطالعه کنید، کتاب هایی وجود دارد که می شود از این کتاب ها استفاده کرد. کتاب هایی هست، بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید. مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال. بعد به کانون های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید. با سماحت و مدارا.

 

وی بابیان اینکه فرامین رهبری در ۱۹ مهر به یک نقشه راه برای کانون ‌های مساجد تبدیل شده است افزود: حضور پرشور نوجوانان و جوانان و حتی کودکان در فعالیت های مسجدی گویای این مطلب است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان با اشاره به تاکید رهبری معظم انقلاب بر هم‌افزایی کانون های مساجد و بسیج «با همکاری بسیج، این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید»، ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری به عنوان یکی از فعال ترین ارکان های مسجدی، همواره از همکاری و هم‌افزایی با دیگر ارکان مسجدی استقبال کرده اند.

 

امیریان با بیان اینکه امروز همکاری و تعامل خوبی بین کانون ‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌ های مقاومت بسیج در استان وجود دارد اظهار داشت: این همکاری‌ ها به‌‌ویژه در ایام شیوع کرونا افزایش یافت و اجرای طرح ‌های جمع‌آوری و توزیع بسته‌ های معیشتی بین نیازمندان، ضدعفونی کردن نقاط پرتردد محلات و روستاها، قربانی کردن و توزیع گوشت قربانی بین ایتام و فقرا، توزیع لوازم تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند بخشی از فعالیت‌های مشترک کانون ‌ها و بسیج است.

 

کد خبر 1222173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha