نهادهای فرهنگی به گونه ای فعالیت کنند که مساجد کانون همه فعالیت ها باشند

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش مساجد در بحث جهاد تبیین گفت: نهادهای فرهنگی ما باید به گونه ای فعالیت کنند که مساجد ما کانون همه فعالیت ها باشند.

لطف الله سیاهکلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش مسجد در بحث جهاد تبیین گفت: در زمان قبل انقلاب روشنگری هایی که توسط نخبگان مان و با محوریت امام راحل صورت می گرفت در گوشه های مساجد و خانه های متدین انجام می شد و بعد از انقلاب نیز مساجد کانون همه تحرکات و حتی تحرکات اقتصادی شد تا جایی که کوپن ها نیز در مساجد توزیع می شد، صندوق های قرض الحسنه در مساجد بود و مردم اگر مشکل اقتصادی داشتند به مساجد مراجعه می کردند.

 

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع در مساجد مشکل مردم را حل می کردند، ما آمدیم همه اینها را دولتی کردیم حتی جای مساجد را به نهادهای مختلف داده ایم که این اشتباه است در حالی که باید همه این نهادها کمک کنند و مساجد کانون همه تحرکات حتی تحرکات اقتصادی باشد.

 

وی ادامه داد: در اسلام هم امور ذیل فرهنگ و دین تعریف می شود یعنی اقتصاد، اجتماع و سیاست ذیل فرهنگ تعریف می شود که ما همه اینها را جدا کردیم و هر کدام برای خودش غولی شده است و پایگاه های ما که مساجد هستند و باید کانون همه تحرکات باشد، تقریبا خالی شده اند و یک ساعتی برای نماز در مساجد را باز می کنند و ما از این نوع رفتار بسیار آسیب دیدیم.

 

وی خاطرنشان کرد: باید همه نهادهای فرهنگی به گونه ای فعالیت کنند که مساجد کانون فعالیت باشند. اگر این اتفاق بیفتد قطعا مساجد نیز کانونی برای جهاد تبیین قرار می گیرند.

کد خبر 1222229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha