بیش از ۴ هزار  بازرسی از اصناف کردستان انجام شد

یزدانی با اشاره به اجرای طرح طاها، از انجام چهار هزار و ۱۳ مورد بازرسی در سطح بازار استان طی شش ماهه‌ی اول امسال خبر داد.

«ژیلا یزدانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: به موجب ماده‌ی 19 قانون تقویت و توسعه‌ی نظام استاندارد، کارشناسان سازمان ملی استاندارد مجاز به بازرسی از مراکز تولید، بسته‌بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری هستند، در همین راستا در شش ماهه‌ی اول امسال، چهار هزار و 13 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شد.

 

 

 

مدیرکل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه در نیمه اول امسال از 619 واحد تولیدی نیز بازرسی به عمل آمد،  افزود: بر اساس ماده‌ی 19 قانون تقویت و توسعه‌ی نظام استاندارد کارشناسان استاندارد علاوه‌ بر بازرسی از واحدهای تولیدی مجاز به نمونه‌برداری از محصولات بازرسی شده هستند.

 

 

 

یزدانی عنوان کرد: در همین راستا 650 فراورده آزمون شد که از این تعداد 472 مورد منطبق و 178 مورد نامنطبق بود.

 

 

مدیرکل استاندارد استان کردستان بیان داشت: توليدکنندگان و عرضه کنندگان اقلامی که اجرای استاندارد آنها به موجب قانون اجباری اعلام می‌شود، موظفند محصولات خود را منطبق با استاندارد ملی ذيربط توليد و عرضه کنند، در همین راستا در شش ماه گذشته 25 پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شد.

کد خبر 1222409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha