با وحدت و همبستگی  می توان در برابر ترفندهای استکبار جهانی ایستاد

ماموستا مرادی،گفت:وحدت،همبستگی و همدلی بین مذاهب و امت اسلام باعث ایجاد امنیت پایدار در جامعه ، ایستادگی و مقاومت در برابر ترفندهای استکبار جهانی می شود.

ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، ضمن تبریک میلاد پربرکت حضرت محمد(ص) ،گفت: هفته وحدت پیام یادگار ارزشمند امام راحل یادآور این است که مسلمانان در سایه قرآن کریم و سنت و سیره رسول اکرم (ص) می توانند با وحدت و انسجام به پیشرفت های زیادی دست یابند.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه،افزود: مهم‌ترین عنصر پیوند دهنده جوامع و ملت‌های مسلمان وحدت است همچنین وحدت اسلامی فراهم کننده قدرت حقیقی است که خداوند متعال به عنوان تکیه گاه استواری برای مسلمانان از آن یاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه وحدت اسلامی یک رؤیا و خیال نیست، گفت: وحدت اسلامی یک باور و اعتقاد راسخ است که ریشه در آموزه‌ها و نصوص قرآنی و روایی ما است. در واقع وحدت اسلامی از آرزوهای شیرین و دیرین امت اسلامی بوده و انسجام در زیر سایه اسلام، عمل به قرآن و سیره نبوی رسول اکرم (ص) است.

 

ماموستا مرادی تصریح کرد: با توجه به آیه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا..»  پروردگار به وحدت امر فرموده تا جایی که خداوند به انصار مهاجری که در مدینه بودند یادآوری فرمودند قبل از اینکه اسلام بیاورید با هم اختلاف داشتید و به جنگ و نزاع می پرداختید و این جنگ ها به ضرر شما بود اما اکنون به برکت اسلام یکپارچه شدید، این اخوت را حفظ کنید همچنین خداوند در آیه دیگری می فرماید: "انما المؤمنون اخوه" همانا که اهل ایمان با هم برادر هستند برهمین مبنا توصیه قرآن، پیامبر اکرم(ص) و بزرگان دین بر امر وحدت جاری است.

 

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ،اظهار کرد: مسلمانان دارای مشترکات بسیاری هستند که اعتقاد به پیامبری حضرت محمد (ع) مهم ترین مشترکات و عامل اصلی وحدت برادران اهل سنت و تشیع است.

 

وی گفت: ملت مسلمانان ایران اعم از شیعه و سنی برای پیشبرد اهداف عالی انقلاب تلاش فراوان دارند و هیچ گاه فریفته دشمنان قسم خورده نظام نمی شوند لذا دشمنی کینه توزانه آمریکا و اسرائیل نسبت به مسلمانان پایان ندارد و با طراحی توطئه های جدید همواره در فکر از بین بردن اتحاد و همبستگی بین ملت های مسلمان هستند.

کد خبر 1223419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha